ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מתמקדים ביישובים הערביים

"ביצי הפתעה" ועוד: כך נערכת המשטרה לטיפול בהפרות סדר

על רקע המצב הביטחוני, יערכו המשטרה וצה"ל תרגיל, שידמה בין השאר הפרות סדר בערים מעורבות וערביות | בכיר במשטרה: "הפקנו לקחים מ'שומר החומות'

"ביצי הפתעה" ועוד: כך נערכת המשטרה לטיפול בהפרות סדר
חיילי צה"ל בפעולה בשכם צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

לא רוצים הפתעות כמו במבצע שומר החומות: על רקע המצב הביטחוני, יקיימו המשטרה וצה"ל בשבוע הבא תרגיל רחב היקף, שבמסגרתו צפוי להיסגר לראשונה גם כביש ואדי ערה כך פורסם לראשונה ב"ישראל היום".

התרגיל ידמה מתקפת טילים על ישראל מלבנון ומעזה, תוך כדי הסלמה שתחל ביו"ש ותגלוש לתוך תחומי הקו הירוק לכדי הפרות סדר ביישובים מעורבים כמו לוד, רמלה, חיפה וירושלים, וביישובים ערביים כמו סכנין, נצרת, אום אל-פחם והפזורה הבדואית בדרום.

הכוחות ידמו לראשונה את סגירתו של ציר 65, לצורך מעבר של כוחות השתלטות ויחידות מיוחדות לטיפול בהפרות סדר. מתחילת הרמדאן גייסה המשטרה שש פלוגות מג"ב, והתוכנית היא לגייס שתי פלוגות נוספות בהוראת הדרג המדיני.

בשנה האחרונה נבנתה במשטרה מפקדה לכל מחוז, המונה כ-500 שוטרים מאומנים. לוחמים הוכשרו לירי כדורי ספוג. עוד יכלול התרגיל הטסת רחפנים שיטילו "ביצי הפתעה" (חומר לפיזור המון), אם הכוחות ייקלעו להפרות סדר קשות.

עוד בתוכנית: תרגול יכולות תצפית שנבנו בשנה האחרונה לכל מפקד, ותרגול פתיחת מחסני חירום והצטיידות של כוחות המילואים. "הפעם לא נצטרך לקבל רובים מהצבא", אמר הקצין. "יש לנו אמצעים לתת לכל שוטר שיתגייס". לדבריו, גיוס פלוגות מילואים של מג"ב איו"ש "יהווה מכפילי כוח ושובר שוויון בעוצמת התגובה של המשטרה".

המשטרה וצה"ל יתרגלו מתארים של ליווי שיירות של צה''ל. "תהיה מפת צירים, נדע לשנע בבטחה כל כלי חירום ויהיו כוחות שיגיבו. לא יהיה מצב שבו כלי רכב ינועו בארץ ויסכנו את עצמם". במשטרה טוענים כי צה''ל לא מקבל אחריות. "המשטרה היא הפוקדת. צה"ל יפעל במשימות מסייעות למשטרה".

התרגיל ישתלב במבצע "מסלול בטוח" למיגור הפשיעה ביישובים הערביים, שבמסגרתו מרכזת המשטרה מאמץ מיוחד במאבק בפשיעה ובאלימות ברחוב הערבי. גורמים במשטרה אמרו כי אחד התרחישים שיושם עליו דגש, קשור בחשש כי נשק המשמש ביום-יום את העבריינים זולג גם לשימושם של גורמי טרור.

 

שומרי החומות תרגיל ערים מעורבות פוריעם ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד