י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נאפשר חופש בחירה"

שר התקשורת מוציא לפועל את הרפורמה שתבטל את הקומה הכשרה

רפורמת הסלולר הכשר: שר התקשורת יועז הנדל, הודיע הבוקר כי החליט לאפשר ניידות מלאה בשירות "קו כשר" ובכך להגביר את התחרות בשוק הסלולר הכשר | תתאפשר ניידות מלאה בין התכניות וחברות הסלולר באופן חופשי גם למנויי שירות "קו כשר"| הרפורמה תיכנס לפועל בג' אב

שר התקשורת מוציא לפועל את הרפורמה שתבטל את הקומה הכשרה
אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

שר התקשורת יועז הנדל מודיע הבוקר (ראשון) כי יוזמת ההתחברות בקווים הכשרים שתביא לביטול הקומה הכשרה יוצאת לדרך, זאת לאחר חודשים בהם ניתנה ההזדמנות להערות הציבור ולחץ כבד שהופעל עליו מגורמים שנים במגזר החרדי.

הרפורמה קובעת כי יתאפשר ניוד מספר הטלפון הכשר לכל מכשיר, כולל מכשיר שאינו כשר, מה שייתר את הקומה הכשרה ולא יאפשר פיקוח עליו. במענה לביקורת שהדבר יפגע בילדים החליט השר לבצע שינוי כי יהיה ניתן לנייד מספרים רק מעל גיל 18.

בהודעת משרד התקשורת הציגו את הרפורמה כ"פתיחת השוק לתחרות עתידה לפרק את המונופול השולט בשוק הסלולר הכשר, להקל על מעבר בין חברות, לאפשר מגוון תכניות לסינון תכנים בסלולר ולהוזיל את מחירי המכשירים הכשרים", כאשר היא תיכנס בפועל בעוד שלושה חודשים.

הרפורמה בסלולר תיכנס לתוקף ב 31.7.2022 ג' באב, ותאפשר לכל מנוי את חופש הבחירה להישאר במסלול שירות "קו כשר" הקיים, על כל מאפייניו, או לבחור מסלול אחר או חברה סלולרית אחרת.

שר התקשורת, יועז הנדל משיב לביקורת הצפויה מהמגזר החרדי ואומר "תפקידו של שר בממשלה הוא לקבל החלטות, גם כשיש כאלה שמתנגדים לכך. טובת המדינה ולא טובת קבוצת כוח או מגזר. אנחנו מתקנים היום עוולה צרכנית שפגעה בכחצי מיליון לקוחות בציבור החרדי ומעבירים את הכוח מהעסקנים - לצרכנים".

"החלטתי להסדיר את שוק הסלולר הכשר עבור הציבור החרדי, לאפשר לו חופש בחירה ולייצר תחרות נוספת שתוזיל את המחירים ואת שיפור השירות. עד כה שלט בשוק הסלולר הכשר מונופול שהתנהלותו פגעה בתחרות, הגבילה ניידות מספרים, וגרמה לעליית מחירים. איפה שיש כאוס ועוולות צרכניות, אנחנו מתקנים. מגיע לאזרחים החרדים להיות שווים לשאר האזרחים במדינה וליהנות משוק ושירות סלולר חופשי ותחרותי", הוסיף.

עוד מציין השר הנדל כי "מהיום הבחירה תהיה בידי הצרכנים – כל אדם יוכל לבחור את חברת הסלולר, את סוג החבילה ואת סוג המכשיר שבו ישתמש.
מי שיחפוץ בכך יוכל להישאר בחברת הסלולר שבה הוא מנוי כיום במסלול שירות 'קו כשר', לו ולילדיו, הכולל חסימה של שירותים ויישומים במכשיר הטלפון וללא נגישות לאינטרנט, וכן יוכל לנייד את מספר הטלפון שלו לשירות "קו כשר" בחברת סלולר אחרת".

במענה לטענות כי הוא מבטל את הקומה הכשרה מסביר השר הנדל כי בסך הכל הוא מעביר את הבחירה לציבור "מי שיחפוץ בכך יוכל לנייד את המספר שלו משירות "קו כשר" לכל תכנית אחרת שמציעה חברת הסלולר שלו, או שמציעות חברות סלולר אחרות. במדינת ישראל, ראוי שיהיה דין אחד ותנאים שווים בכל מקום. חשוב להדגיש כי אין פה כפייה על איש, רק חופש לבחור. מי שירצה את השירות המוכר יקבל אותו, ובכל מקרה רק בעל החשבון יוכל לנייד מספרים, ולא יתאפשר ניוד מתחת לגיל 18".

יועז הנדל סלולר כשר רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד