כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מציבים אולטימטום

המתמחים מאיימים: קיצור תורנויות או כאוס בבתי החולים

לאחר דחייה נוספת ביישום המתווה בעקבות הודעת המדינה לבית הדין לעבודה כי תעדכן בהתקדמות הדיונים רק בעוד שלושה שבועות, ארגון הרופאים המתמחים "מרשם" מודיע: "החל מתאריך 1.6 נתחיל בשיבושים בביה"ח ובפקולטות לרפואה בכל רחבי הארץ"

המתמחים מאיימים: קיצור תורנויות או כאוס בבתי החולים
מחאת המתמחים צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הסאגה סביב יישום מתווה קיצור תורנויות המתמחים, מסרבת להיעצר ולרדת מסדר היום. בשבוע שעבר הודיעה המדינה לבית הדין לעבודה כי תקיים עבודת מטה על אופן יישום המתווה, ותעדכן בהתקדמות הדיונים רק בעוד כשלושה שבועות (19.5). לאור זאת, עד שתתקבל החלטה, התורנויות לא יקוצרו והמתמחים ימשיכו לעבוד 26 שעות.

אמש (מוצ"ש), הודיע ארגון הרופאים המתמחים "מרשם" שתומך ביישום המתווה, כי אם המתווה לא יחל לפעול עד תחילת החודש הבא (1.6) הארגון והמתמחים יפתחו בעיצומים בכל בתי החולים והפקולטות לרפואה ברחבי הארץ. "ממשלת ישראל צריכה להחליט אם היא רוצה את הרופאים המתמחים שלה - דבר אחד בטוח, אנחנו לא נעבוד עוד בתורנויות של 26 שעות" כך לשון הודעת הארגון.

עוד נכתב בהודעת ארגון "מרשם": "בשבועות האחרונים אנחנו עדים למופע אימים שבמסגרתו הכל מותר: מותר להסתיר מבג"צ ומביה"ד את עמדת שרי הבריאות והכלכלה ולהציג מצג שווא כאילו עמדת המדינה היא מקשה אחת, לפעול בניגוד להיתר שיש לו תוקף של חוק, לאיים בפגיעה בלתי מידתית בשכרם של המתמחים - ואלו רק דוגמאות".

לטענתם, ההסתדרות הרפואית, פועלת נגד המתמחים ומסרבת לפתוח את ההסכם הקיבוצי כדי להסדיר את קיצור התורנויות. "זה כל הסיפור. כל זעקות השבר על "פגיעה בהכשרה" על "התארכות ההתמחות" על "פגיעה במטופלים" - הכל הבל הבלים. מסך עשן כדי להסתיר את המניעים האמיתיים".

ארגון "מרשם" אף מציב אולטימטום, קיצור התורנויות או כאוס בבתי החולים. "מאסנו בתירוצים, באיומים ובהפחדות הריקות מתוכן. אנחנו לוקחים את גורלנו בידנו. אם עד לתאריך 1.6 לא יתחיל מהלך קיצור התורנויות על ידי המדינה, הוא יתחיל על ידינו!".

מתמחים מרשם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד