י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתרחק מפוטין

מיליארדר רוסי התחייב: 100 מיליון דולר לטובת פליטים מאוקראינה

פילנתרופ יהודי רוסי עם הון של עשרות מיליארדים, מתחייב לתרום 100 מיליון דולר למאמצים לסייע לפליטים אוקראינים. המיליארדר בעל אזרחות כפולה, רוסית וישראלית ומתגורר בקליפורניה

פליטים יהודים: אילוסטרציה
פליטים יהודים: אילוסטרציה צילום: Bea Bar Kallosh/Flash90

בניגוד למיליארדרים אחרים שהעושר שלהם קשור לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, יורי מילנר, מיליארדר יהודי רוסי, הצליח להימנע מסנקציות מערביות שנועדו להעניש את רוסיה על כך שהיא תוקפת את שכנתה, ותרומתו האחרונה למעשה מרחיקה עוד יותר מהקרמלין.

יורי מחזיק אזרחות כפולה, רוסית וישראלית, הוא מתגורר בקליפורניה, מילנר, ואשתו ג'וליה, ידועים בעיקר בעולם הפילנתרופיה בקידום הישגים מדעיים. הם גם הפכו לתורמים משמעותיים למטרות שונות בישראל.

בין הנהנים בישראל מהפילנתרופיה של מילנר ניתן למצוא מד"א, אוניברסיטת תל אביב, ומרכז פרס לשלום. כך מדווחת סוכנות הידיעות היהודית JTA. "אנחנו הרוסים מהסבל קורע הלב של העם האוקראיני", אמרו בני הזוג מילנר בהצהרה. "אנו מאמינים שיוזמה זו, בשיתוף עם כמה מחברות הטכנולוגיה היצירתיים ביותר בעולם, יכולה לספק סיוע מעשי לאנשים החיים בסערה מחוץ למולדתם".

מנגד פילנתרופים יהודים רוסים כמו רומן אברמוביץ' ספגו סנקציות מערביות בשבועות האחרונים, גם לאחר שהכריזו על תרומות למאמצי הסיוע באוקראינה. אבל הקשרים שלהם עם פוטין נתפסים הרבה יותר חזקים, מאלו של מילנר, שלדבריו ניתק את הקשר עם הקרמלין לפני שנים.

מלחמת אוקראינה רוסיה פליטים ולדמיר פוטין סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד