ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הרב ציון בוארון שובר שתיקה: "אני חרד לגורלם של הרבנות הראשית ובתי הדין"

הגר"צ בוארון, המתמודד על כס הראשון לציון - מדבר לראשונה על המירוץ ועל הלחצים הכבדים המופעלים עליו • "אני מתפלל שהתהליך יעשה בדרכי נועם" • "הרבנות שייכת לכל חלקי העם - חרדים וחילונים, נשים וגברים כאחד" • "המערכת הרבנית זקוקה לתיקון - אך יש לעשות זאת באחריות"

הרב ציון בוארון. צילום: פלאש90
הרב ציון בוארון. צילום: פלאש90

"אני חרד לגורל הרבנות הראשית", כך התבטא הגאון הרב ציון בוארון, המתמודד על כס הראשון לציון.

הגאון רבי ציון בוארון, הופיע היום (ג') בכנס הרבנים של מכון 'עמיאל', והתייחס לראשונה למירוץ לתפקיד הראשון לציון.

"אני חרד לגורלה ולמעמדה של הרבנות הראשית ולמעמדם של בתי הדין", אמר, ורמז למעורבות הפוליטית וללחצים חסרי התקדים שהופעלו עליו במטרה למנוע ממנו להתמודד. "אני מתפלל ומייחל שהתהליך יעשה בדרכי נועם על פי דרכה של תורה". בכך רמז, ככל הנראה, לפגישות שקיימו עמו הרב בנימין אטיאס, רבה של פתח-תקווה, וח"כ אריה דרעי.

הרב בוארון הדגיש: "הרבנות שייכת לכלל חלקי העם חרדים וחילונים, נשים וגברים כאחד.

"אני מבקש לתרום למוסד הרבנות ולעם ישראל. 40 שנה זכיתי להלך בין החכמים, לשבת על מדין ולנסות בכוחי הדל לסייע לעמך בית ישראל, נשים עגונות, מסורבות גט ואומללות שבאו בשערי בית הדין מתוך אחריות כבירה ולאור ההלכה הצרופה. לעיתים אדם צריך להכיר טובה למקום שבו נתגדל ונתרומם וזאת אבקש לעשות בעזרת ה' לכשאבחר".

במהלך הדברים סיפר הרב בוארון: "עשרות בשנים אני זוכה ללמוד בחברותא עם מרן הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א. לצערינו לא עלתה בידינו שימשיך בתפקידו".

הרב התייחס להשקפתו בדבר הדיון הציבורי סביב מעמדה של הרבנות. הוא הסכים כי המערכת הרבנית זקוקה לריענון ושורת תיקונים, אך את אלו יש לבצע בזהירות.

"אסור להתעלם מהביקורת שהרבנות ספגה בקרב חלקים מהעם", אמר, "אבל גם את התיקונים צריך לעשות מתוך ראייה של כלל ישראל, באחריות ועל ידי בעלי ניסיון. עלינו להגיע לעמק השווה ולהוביל את השמירה על ההלכה - תוך שימוש בכוח דהיתרא במקום שיש להידרש לכך".
הרב ציון בוארון רבנות רבנים נשים בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד