כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התחזה לשיפוצניק

קלינטון נעצר לאחר שגנב יודאיקה מעשרות יהודים

משטרת פיטסבורג ערכה חיפוש בבית הוריו של גבר שנלקח לחקירה בשל גניבות. השוטרים מצאו בביתו כמות עצומה של מוצרי יודאיקה יהודיים, ועד מהרה השוטרים הבינו שכולם נגנבו. הוא העמיד פנים שהוא יהודי או מעוניין להתגייר כדי לחטט בבתים יהודיים וכך החליט מה הוא רוצה לגנוב

קלינטון נעצר לאחר שגנב יודאיקה מעשרות יהודים
החפצים הגנובים צילום: David Rullo/Pittsburgh Jewish Chronicle.

אנדרו קלינטון, תושב סקוורל היל בפיטסבורג ארה"ב, נעצר ב-21 באפריל, כשמשטרת פיטסבורג ערכה חיפוש בבית הוריו לאחר שאנדרו נתפס גונב. בבית הוריו נמצאו קמעות חמסות, חנוכיות, ספרים, דגלי ישראל, ואפילו תמונות משפחתיות היו בין האוסף הגדול של חפצים שנמצאו בחיפוש.

קלינטון, שנעצר בתחילת החודש, מואשם בגניבה מבתיהם של תושבים יהודים מקומיים. הוא הואשם ביותר מ-12 סעיפי גניבה, אם כי לא ניתן היה להחזיר רבים מהפריטים מכיוון שמעולם הם לא דווחו כגנובים.


החפצים שנגנבו: קרדיט David Rullo/Pittsburgh Jewish Chronicle

על פי הדיווח באתר Pittsburgh Jewish Chronicle, קלינטון השתמש במגוון שיטות על מנת להיכנס לבתים של יהודים. הוא התחזה לשיפוצניק, לקבלן, מעצב נוף, טכנאי טלוויזיה, והשתמש בשם בדוי כדי לפרסם בקבוצת פייסבוק יהודית פרטית בפיטסבורג. הוא והעמיד פנים שהוא יהודי או מעוניין להתגייר כדי לחטט בבתים ולקבוע מה הוא רוצה לגנוב.

הוא גם השתתף באירועים של הקהילה היהודית עד שרבנים החלו להביע דאגה מהתנהגותו, וכמה מוסדות יהודיים החלו להרחיק אותו מהמקום. מתברר שכל זה היה למטרות מעקב כדי לגנוב חפצים יהודיים. המשטרה פרסמה שהיא מבקשת מחברי הקהילה היהודית בפיטסבורג את עזרתם בזיהוי קורבנות נוספים של הגניבות של קלינטון כדי שיוכלו להחזיר את החפצים לבעליהם החוקיים.

לא כל החפצים הגנובים שלו היו יהודיים באופיים. קלינטון גם גנב אלפי דולרים במזומן, עשרות כדורי בייסבול חתומים ונשק חם, כך מסרה המשטרה.

בתקרית נפרדת, יומיים לפני החיפוש שלהם בבית הוריו של קלינטון, עצרה משטרת פיטסבורג את כריסטיאן וויליאמס, בן 31 שצרח והתנהג בגסות נוראה כלפי יהודים ברחוב ליד בית כנסת. האיש מואשם גם בכך שצרח על יושבי כנסייה.

"This story was originally published by the Pittsburgh Jewish Chronicle" הסיפור דווח לראשונה באתר Pittsburgh Jewish Chronicle

פיטסבורג משטרה חפצי יודאיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד