כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
545 מיליון ש"ח בשנה

נתונים קשים: מספר האזרחים שנרצחו בפעולות האיבה

סך האזרחים שנספו עומד על 3,199 חללים, הכולל גם 125 אזרחים זרים שנספו בפיגועים בארץ ו-100 ישראלים שנספו בחו"ל | בשנה האחרונה אגף נפגעי האיבה בביטוח הלאומי שילם כ-545 מיליון ₪ קצבאות ותגמולים

נתונים קשים: מספר האזרחים שנרצחו בפעולות האיבה
זירת הפיגוע בתל אביב צילום: דוברות איחוד הצלה

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה שיתקיים השבוע, הביטוח הלאומי מפרסם את מספר האזרחים שנספו בפעולות איבה מיום הכרזת המדינה, ה' באייר תש"ח, ועד היום.

ע"פ נתוני הביטוח הלאומי סך האזרחים שנספו עומד על 3,199 חללים הכולל גם 125 אזרחים זרים שנספו בפיגועים בארץ ו-100 ישראלים שנספו בחו"ל.

מיום הזיכרון האחרון נהרגו 33 אזרחים בפעולות איבה: במבצע "שומר חומות" במאי האחרון נהרגו 19 אזרחים, ו-14 אזרחים נרצחו בשורה של פיגועים.

רק לאחרונה נוספו לרשימת החללים בני הזוג כדורי ז"ל מירושלים שנרצחו בביתם על ידי מחבל והרצח פוענח בימים אלו, כמו כן, נפטרו ארבעה נפגעי איבה עם נכות קשה, ונוספו לרשימת החללים.

יש לציין כי בפירוט לא נכלל גולב ויאצ'סלב כיוון שבשלב זה מתקיימת בדיקה מול משרד הביטחון האם להכיר בו כחלל צה"ל בעקבות החקיקה שעברה בשנת 2016 ובה יכולה להיות הכרה של שומר שנגרמה לו חבלה תוך כדי ועקב פעילות מבצעית של לחימה מול אויב לשם הגנה על יישוב מפני פעולות איבה – דינו כדין חייל בשירות קבע, כך לפי החוק. כאמור, הנושא נמצא כעת בבדיקה מול משרד הביטחון.

פיגועי האיבה הותירו 3,218 יתומים בהם 122 יתומים משני ההורים, 800 אלמנים ואלמנות ו-1,216 הורים שכולים, שחיים עמנו היום. 823 ילדים ובני נוער עד גיל 18 נספו בפיגועים, 231 משפחות ספגו אבדות מרובות של יותר מחלל אחד למשפחה.

בשנה האחרונה (2021), אגף נפגעי האיבה בביטוח הלאומי שילם כ-545 מיליון ₪ קצבאות ותגמולים לאלפי נפגעי איבה ולמשפחות החללים, זאת בנוסף לפעילות שוטפת בתחום השיקום, המסייעת לנפגעים לפלס את הדרך למימוש עצמי, העצמה ולווי באתגרי היום -יום מאז הפגיעה.

 

נפגעי חרדה נפגעי טרור פעולות איבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד