כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ח"כ אריאל מרגלית: "המדינה בועטת בחרדים העובדים"

"החרדים הם טפילים!... לא, אני ממש לא חושב ככה. מסתבר שזאת בעיה להיות חרדי בעולם העבודה החילוני" • ח"כ אריאל מרגלית על היחס לחרדים שרוצים להשתלב בשוק העבודה

מתוך הפייסבוק של מרגלית
מתוך הפייסבוק של מרגלית

החרדים הם טפילים! שלא רוצים לעבוד וחיים על גבנו. כולם אותו דבר. רק ללמוד וללמוד ולא לעבוד. המיסים שלנו, שלנו! מפרנסים אותם.

לא, אני ממש לא חושב ככה.

אמירות מהסוג הזה אפילו דוחות אותי. אבל כמה פעמים בחיים שפטנו אנשים על סמך מראה חיצוני או שיוך אתני? כמה פעמים פיתחנו שנאה רק על סמך סטריוטיפ?

את החבר׳ה האלה פגשתי היום. כולם למדו. כולם הנדסאים מוסמכים. כולם חולמים להשתלב בעולם ההייטק. כולם מאוד רוצים לעבוד ולפרנס את המשפחה שלהם בכבוד.

מסתבר שזאת בעיה להיות חרדי בעולם העבודה החילוני, בטח ובטח שבתחום ההייטק. הם שולחים קורות חיים והמעסיקים מבינים לפי השם ומספר הילדים וההשכלה שהם חרדים ולא מזמינים אותם לראיונות.

ואם הם כבר מגיעים לראיון, המראה שלהם מרתיע. ואם הם כבר הצליחו להתקבל לעבודה אז משלמים להם הרבה פחות.

מסתכלים עליהם ככוח עבודה זול. וזה לא משנה שהם למדו כמו כולם וחלקם עשו שירות לאומי או צבאי - הם לעולם יהיו ״החרדים האלה״. אנחנו לא מצליחים לראות אותם כאינדיבידואלים, אלא רק כדבוקה אחת שחורה, רק דרך משקפיים סטריוטיפים.

והמדינה, במקום לעודד אותם, במקום להשתתף בחלק מהשכר שלהם ולסייע למעסיקים לקלוט אותם - בועטת בהם. לא מעבירה אפילו את התקציבים שמגיעים למעסיקים שקולטים חרדים. הכל למראית עין, הכל בכאילו.

ככה דוחקים אוכלוסיה שלמה אל מחוץ לגדר במקום להפוך אותה לחלק אינטגרלי.

ח"כ אמנון כהן ואני עומדים בראש השדולה לתעסוקת חרדים כי אנחנו מאמינים שאפשר יחד להכניס את האוכלוסיה הזאת למעגל העבודה. מה שעשו באינטל אפשר לעשות בעוד הרבה מאוד מפעלים וחברות.

החוכמה היא להאמין בבני אדם וביכולות שלהם ובעיקר להסתכל עליהם מעבר לזקן או לצבע או למין.
מרגלית העבודה אריאל ש''ס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד