י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הועסקו בישראל בענף הבניה

בגלל חוב כספי: סינים חטפו והכו את רעיית מעסיקם

חמישה אזרחי סין נאשמים בעבירות של חטיפה לשם סחיטה וסחיטה באיומים | החמישה, שהועסקו בישראל בענף הבניה, חטפו וסחטו בכוח ובאיומים את אשתו של מעסיקם, זאת על רקע טענותיהם שלא שילם את שכרם בסך של כ-200,000 ש"ח

בגלל חוב כספי: סינים חטפו והכו את רעיית מעסיקם
שיפוצניק בפעולה. אילסוטרציה צילום: unsplash

פרקליטות מחוז ת"א הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד חמישה נתיני הרפובליקה העממית של סין בגין עבירות של חטיפה לשם סחיטה וסחיטה באיומים. החמישה, שהועסקו בישראל בענף הבניה, חטפו וסחטו בכוח ובאיומים את אשתו של מעסיקם, זאת על רקע טענותיהם שלא שילם את שכרם בסך של כ-200,000 ש"ח.

מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד סולי לביא עולה כי במהלך השנים 2021-2022 העסיקו ל.ק וצ.ו את הנאשמים בפרויקטים שונים בענף הבנייה בישראל. במהלך התקופה, במספר הזדמנויות שונות, פנו הנאשמים אל ל.ק וצ.ו בדרישה שישלמו להם את שכר עבודתם, שנאמד בכ-210,000 ש"ח חרף פניותיהם, ל.ק וצ.ו לא הסדירו את החוב ואף העבירו מאחד לשני את האחריות לחוב.

במהלך חודש אפריל הגיעה המתלוננת, אשתו של צ.ו, לדירה בת"א במטרה לאסוף חבילה שהזמינה מסין. בסמוך למקום פגשה את אחד הנאשמים, שדרש ממנה להסדיר את החוב הכספי שהיא ובעלה חבים לו תוך שהוא מאיים עליה וחוסם את דרכה. המתלוננת נמלטה לדירה והתקשרה מחדר השירותים לבעלה ולחברתה כדי שיסייעו לה ויזמינו משטרה.

באותו זמן, עזב הנאשם את הדירה וקשר עם יתר הנאשמים קשר במטרה לסחוט בכוח ובאיומים את המתלוננת ולחטוף אותה כדי שבעלה ייפגש עמם וישלם להם את החוב. לאור האמור הגיעו שאר הנאשמים לדירה, שם פגשו במתלוננת, תקפו וסחטו אותה בכוח ובאיומים.

הנאשמים חנקו את המתלוננת באמצעות כבל חשמל, משכו בשערה, הכו אותה באגרופים ואיימו עליה שיהרגו אותה, את בנה ואת בעלה אם לא תוביל אותם למפגש עמו כדי שיסדיר את החוב.

לאחר מכן, חטפו אותה באמצעות רכב לאזור חוף פלמחים, שם איים עליה אחד הנאשמים באמצעות סכין יפנית והניעה לשלם לו 2200 ש"ח. בחלוף זמן מה נסעו חלק מהנאשמים לכיוון תל-אביב, במטרה להיפגש עם בעלה של המתלוננת, אז נעצרו על ידי כוחות המשטרה. אחד הנאשמים שנעצר הוביל את הכוחות למקום בו החזיקו שאר הנאשמים את המתלוננת.

במקביל לכתב האישום הגיש עו"ד לביא בקשה להארכת מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים נגדם, שם ציין כי "המשיבים תקפו, סחטו וחטפו את המתלוננת באור יום, הכול כדי להגשים את מטרתם. רצף מעשי המשיבים מלמד על התנהלות אלימה, כוחנית, מניפולטיבית וחסרת עכבות שבהכרח מעמיד בסכנה את בטחון ושלום הציבור.... לא זו בלבד, אלא שטיב העבירות המיוחסות למשיבים טומן בחובו אף חשש אינהרנטי להשפעה על עדים. ויודגש, לא אחת נקבע בפסיקת בית המשפט העליון, כי אם ישוחררו מבצעי עבירות סחיטה באיומים ובכוח מן המעצר, עולה חשש מובנה להטלת מורא על קורבן האיומים ויתר העדים."

כתב אישום מייחס לחמישה עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חטיפה לשם סחיטה, סחיטה בכוח, סחיטה באיומים ותקיפה בנסיבות מחמירות תוך גרימת חבלה.

חטיפה חוב כספי סינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד