כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מוות מסתורי

שישה אוליגרכים רוסים נמצאו ללא רוח חיים מאז תחילת המלחמה

שישה אוליגרכים בעלי קשרים לקרמלין מתו בנסיבות מסתוריות השנה. שניים מתוכם עבדו עם חברת האנרגיה הממלכתית הרוסית 'גזפרום'. אחד מהם סיפר לחברים כי הוא חושש מרשימת החיסולים של פוטין במשך שנים

שישה אוליגרכים רוסים נמצאו ללא רוח חיים מאז תחילת המלחמה
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

המסתורין סביב מותם של שישה אוליגרכים רוסים ואנשי עסקים מובילים מאז תחילת המלחמה באוקראינה - נמשך. ארבעה מיליארדרים ושני בכירים בחברת ענקית הגז והנפט גזפרום בבעלות המדינה מתו מאז שהחיילים הרוסים החלו להתכונן לפלוש לשכנתם בסוף ינואר.

מיכאיל ווטפורד, יליד אוקראינה שהתגורר באנגליה, נמצא ללא רוח חיים לפני מספר שבועות. הוא סיפר לחבריו כי הוא חושש מרשימת החיסולים של פוטין במשך שנים. ווטפורד אמר לחברים ולשכנים כי הוא נמצא "ברשימת החיסולים של פוטין" במשך שנתיים. כך דווח ה'דיילי מייל'.

שטף הרציחות החשוד החל ב-30 בינואר כאשר בכיר בחברת 'גזפרום' ליאו שולמן נמצא ללא רוח חיים ליד סנט פטרסבורג ברוסיה. שולמן היה ראש תחום התחבורה בזרוע הפיננסים של ענקית הנפט Gazprom Invest.

פחות מחודש לאחר מותו של שולמן, סגן מנהל גזפרום, אלכסנדר טיולקוב, נמצא גם הוא ללא רוח חיים באותו מתחם דיור בסנט פטרסבורג. שלושה ימים לאחר מכן נמצא מיכאיל ווטפורד מת - ושלושה שבועות לאחר מכן, איל הציוד הרפואי וסילי מלניקוב נמצא ללא רוח חיים ברוסיה.

ב-18 באפריל, סגן נשיא גזפרומבנק ולדיסלב אוויב נמצא ללא רוח חיים לצד עם אשתו ובתו בדירתם במוסקבה. למחרת, המיליארדר סרגיי פרוטוסניה נמצא מת בבית הנופש שלו בספרד לצד אשתו ובתו.

אוליגרכים חיסולים ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד