י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ועל חרבך תחיה" בקרית יואל

הרבי מסאטמר במתקפה על המהומות בציון

מספר ימים לאחר התקיפה בבית העלמין בקרית יואל - האדמו"ר מהרי"י מסאטמר תוקף את קהילת אחיו האדמו"ר המהר"א מסאטמר: "יש שם הנהגה שתומכת בביזוי יהודים, בירידה לחייהם של יהודים, בפגיעה בפרנסתם של יהודים בהריסת שמחות של יהודים". האזינו להקלטה 

הרבי מסאטמר במתקפה על המהומות בציון
הרבי מסאטמר צילום: ארכיון בחדרי

האדמו"ר מסאטמר נשא נאום חריף לחסידיו, במהלכו תקף את קהילת אחיו האדמו"ר מהר"א מסאטמר, לאחר שמספר צעירים המשתייכים לחצר רבי אהרן מסאטמר קראו קריאות גנאי לעברו של הרב משה פרידמן, המשב"ק של אדמו"רי בית סאטמר, בעת העלייה לציונו של האדמו"ר בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל ביום ההילולה שחל בשבוע שחלף.

האדמו"ר מסאטמר, שהיה עד להתנכלות למשב"ק במהלך התפילה על הציון בבית העלמין בקרית יואל שבמונרו, אמר כי "במקום הקדוש הזה, כבר עשרות שנים מבזים יהודים, מרביצים ליהודים וזורקים אבנים על יהודים. לא פעם ולא פעמיים. תקריות שחוזרות על עצמן כבר שנים רבות, ואין פוצה פה ומצפצף. אין אף אחד שטיפל בעניין".

הרבי תיאר את חששותיו התכופים לפני העלייה לציון אביו מדי שנה: "וכל קרני רשעים אגדע, תרוממנה קרנות צדיק. כוח התפילה זה קרנות צדיק. קרני רשעים זה ביזוי והכאה של יהודים. מדי שנה צריכים לחשוב פעמיים האם אפשר לעלות להתפלל על הציון. בבחינת כהן הגדול במוצאי יום כיפור 'ויום טוב היה עושה לאוהביו בשעה שיצא בשלום מן הקודש'".

המשב"ק ר' משה פרידמן.

כאן פתח האדמו"ר במתקפה חסרת תקדים נגד אחיו האדמו"ר: "יש שם הנהגה שתומכת בביזוי יהודים, בירידה לחייהם של יהודים, בפגיעה בפרנסתם של יהודים בהריסת שמחות של יהודים. זה משהו שנמשך כבר שנים רבות. זה נובע מ'קרני רשעים אגדע' - לא מ'קרנות צדיק'. חילול השם גדול, ההיפך מכבוד שמים".

"אבי (בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל. י.ש.) ז"ל החליט להקים מוסדות בקרית יואל, כי הוא ראה שהכוח שם היה מבוסס על 'ועל חרבך תחיה'. כוח שמבוסס על רדיפת יהודים", אמר האדמו"ר.

גורם בחסידות אומר ל'בחדרי חרדים', כי "התייחסות האדמו"ר לעניין הפילוג, היא מאוד חריגה, וסימן שהגיעו מים עד נפש. במשך השנים האדמו"ר נהג להימנע מכך. שנים שכואב לו לראות שהמקום הקדוש הזה מחולל שוב ושוב ועוד בימי ההילולא של האדמו"רים זצ"ל, כואב לו לראות שאנשי שלומינו בקריית יואל סובלים מרדיפות ממש, פוגעים להם בפרנסה, מפריעים את השמחות שלהם, צועקים ברחוב לעבר זוגות צעירים שרק לפני ימים בודדים נישאו, חסידים בקריית יואל שחוו זאת על בשרם נכנסו לבית האדמו"ר ושפכו את ליבם, והפעם הוא החליט שכבר אי אפשר לשתוק, והדבר דורש חובת מחאה ובאופן התקיף ביותר".

סאטמר ברך משה קרית יואל מונרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד