י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תשעה נעצרו

אישה חולצה 50 שעות לאחר קריסת בניין

אישה חולצה מהריסות בניין במרכז סין יותר מ-50 שעות לאחר שהתמוטט | עשרות נלכדו תחת ההריסות | צוותי חילוץ פועלים לנסות למצוא עוד ניצולים, כך מסרו כלי תקשורת במדינה

אישה חולצה 50 שעות לאחר קריסת בניין
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

משטרת סין עצרה תשעה אנשים, כולל בעל בניין, בחשד לגרימת קריסת בנין על יושביו. כך מסרה סוכנות הידיעות הרשמית 'שינחואה' הסינית. על פי הדיווח בתקשורת הסינית, מחלצים הוציאו אישה על אלונקה בסביבות השעה 16:30 אתמול (ראשון) וניתן היה לשמוע אזרחים צועקים מילות עידוד במהלך המבצע. היא פונתה לבית חולים כשמצבה יציב, למרות ששהתה תחת הריסות במשך 50 שעות.

היא הייתה האדם השישי שחולץ מהבניין נכון ליום ראשון בערב, לאחר שהבניין בן השמונה קומות התמוטט ביום שישי האחרון בעיר צ'אנגשה, בירת מחוז הונאן. כ-20 אנשים נותרו לכודים, ולפחות 39 נוספים נעדרים. מלבד הבעלים, המשטרה עצרה שלושה אנשים האחראים על תכנון ובנייה, וחמישה אחרים על מה שלדבריהם היתה הערכת בטיחות כוזבת עבור קומת אירוח בקומות הרביעית עד השישית של הבניין.

בתיעוד מהמקום נראה כי הבניין התמוטט עד לקומה השנייה בערך, והותיר הריסות פזורות על המדרכה. סוכנות הידיעות 'שינחואה' מסרה שלבניין שמונה קומות, כולל מסעדה בקומה השנייה, בית קפה בקומה השלישית ומגורים בשתי הקומות העליונות. דיווחים אחרים בתקשורת אמרו כי מדובר היה בבניין בן שש קומות. אך הדיירים ביצעו שינויים מבניים בבניין, ולכן סיבת הקריסה נמצאת בחקירה.

המשטרה מסרה כי חברת הבדיקות ההנדסית האזורית הוציאה את דו"ח הבטיחות שהיה כוזב ב-13 באפריל. בין העצורים יש את הנציג המשפטי של החברה וארבעה טכנאים החשודים במתן ההערכה.

בעקבות עלייה במספר הקריסה של מבנים שנבנו בעצמם בשנים האחרונות, נשיא סין שי ג'ינפינג אמר בשבת כי יש צורך לבדוק מבנים כאלה לאיתור סכנות נסתרות ולתקן אותם כדי למנוע תאונות גדולות שכאלה.

קריסת בניין סין חילוץ נפגעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד