י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר שנתיים שחונות

אלפים יגיעו להילולת רבי ישעיל'ה מקרעסטיר

אלפים צפויים להגיע להילולת הרבי הקדוש רבי ישעיה בן ר' משה מקרעסטיר בהונגריה, לאחר שבשנתיים האחרונות, מעטים מאד הצליחו להגיע למקום בשל הגבולות שנסגרו באירופה בעקבות נגיף הקורונה שפרץ לחיינו

אלפים יגיעו להילולת רבי ישעיל'ה מקרעסטיר
ציון ר' ישעיה בקרעסטיר צילום: אברומי בלום

בשנתיים האחרונות כמעט אף אחד לא הצליח להגיע לציונו של פועל הישועות הרה"ק רבי ישעיל'ה שטיינר זיע"א מקרעסטיר בהונגריה, בשנה שעברה הצליחו להגיע למקום רק בודדים שקיבלו אישור מיוחד.

כזכור, בגלל הקורונה במהלך 2020, אנשים לא הגיעו בכלל למקום, אלא שלחו קויטלעך בפקס והצוות הקטן שנשאר שם, הניח את הקוויטלעך על הציון. ב-2021 רק יהודים מקומיים יכלו להגיע למקום, כ-3,000 איש בלבד הצליחו להגיע במהלך הימים הסמוכים ליארצייט. וגם זה רק באמצעות נסיעה ברכב ממדינות סמוכות ולא בטיסות ישירות להונגריה. אנשים שציפו לישועה גמעו 16 שעות כל צד ממספר מדינות באירופה כדי להגיע אל הציון בו ביום.

משה יוסף פרידלנדר ואריק ורנר בתכנון ההילולא.

אריק ורנר, מתנדב מסור סביב השעון לכל באי המקום, מספר כי מצפים שעד יום שלישי הקרוב יהיו עשרות אלפי יהודים, חלק מהם כבר שבתו את השבת האחרונה בעיירה, ובכל שעה מאז צאת השבת מגיעים עוד ועוד אנשים. בשנים האחרונות המקום הפך לאבן שואבת לכל מי שמצפה לישועה.

משה יוסף פרידלנד מארה"ב והבעלים של הכנסת האורחים בקרעסטיר, שנמצא רוב השנה בציון בקרעסטיר, אומר כי הוא מצפה שיגיעו עשרות אלפי אנשים במהלך השבוע, והם מתארגנים לכמויות גדולות של אוכל ושתיה, מקומות לינה, וכל צרכי עמך ישראל.

אריק ורנר ביארצייט שנה שעברה.

אריק ורנר, מפעילי המקום שמתגורר בבלגיה, מספר ל'בחדרי חרדים' כי כמות הניסים שהוא ראה במו עיניו היא עצומה, "ראיתי אנשים נכנסים לפה חולים ויוצאים בריאים". הוא מספר כי "משפחה חרדית שלמה היתה אמורה לבוא לכאן, אך הקורונה מנעה מהם להגיע, החברת תיירות לא הסכימה להחזיר את הכסף, מדובר בסכום גדול, המשפחה ניסתה הכל כולל תביעה עם עורך דין, אך רק לאחר שהמשפחה שלחה קוויטל למקום, החברה החזירה לפתע הכל".

אריק ורנר וציור מדהים שקיבל במתנה מהאורחים.

פנחס, אביו של אריק, הגיע לציון במסירות נפש על כסא גלגלים, וזאת למרות שהוא חולה כבר 30 שנה.

קרעסטיר רבי ישעיה מקרעסטיר רבי ישעילה מקרעסטיר משה יוסל פרידלנדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד