י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

החרדים מתאחדים סביב מועמד חיצוני: משה ליאון

החרדים לא הצליחו להביא מתוכם מועמד ראוי לעיריית ירושלים והם צפויים לתמוך במשה ליאון, מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר • הבית היהודי צפויה אף היא לתמוך בו

משה ליאון וראש העיר ברקת עם ילדים בירושלים
משה ליאון וראש העיר ברקת עם ילדים בירושלים

החרדים מתאחדים סביב מועמד חיצוני לראשות עיריית ירושלים: עיתון 'ישראל היום' מדווח הבוקר (ד) כי הנציגים החריים נפגשו עם משה ליאון והודיעו לו כי יעמדו מאחוריו באם יקבל החלטה להתמודד לראשות העיר ירושלים אל מול ראש העיר המכהן ניר ברקת.

לפי הדיווח, יו"ר ש"ס אריה דרעי וכן חברי הכנסת משה גפני ומאיר פרוש, נפגשו עם ליאון והודיעו לו על החלטתם.

גורם חרדי אמר ל'ישראל היום' כי "בבחירות האלה לא הצלחנו להביא אף מועמד ראוי מתוך הציבור החרדי שיש לו סיכוי להתמודד מול ראש העיר המכהן ניר ברקת ולנצח אותו. מבחינתנו , ליאון הוא האופציה הטובה ביותר. כשהרבנים צריכים להחליט ויש להם שתי אופציות, אחד ששומר שבת ואחד שלא, ברור את מי הם יעדיפו. זה נכון לגבי איש ש"ס, ליטאי וחסיד ממאה שערים."

משה ליאון, יהודי שומר מסורת ורואה חשבון במקצועו, שימש כמנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת ממשלת נתניהו הראשונה, כיהן כיו"ר רכבת ישראל, ומילא שורה של תפקידים בכירים בשדה הציבורי והעסקי. הוא נחשב למקורבו של של יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, והדבר אף מסביר את תמיכתו של דרעי, שאף לו יחסים טובים עם ליברמן.

ליאון עדיין לא הודיע רשמית על התמודדותו, אלא רק כי הוא שוקל את הדבר, והוא צפוי להחליט סופית לאחר תשעה באב. גם מפלגת הבית היהודי עשויה לתמוך בו, ואז יירשם שיתוף פעולה מוניציפאלי בין המפלגות החרדיות למפלגה הדתית לאומית, בעוד שבפוליטיקה הארצית שוררים בין המפלגות יחסים מתוחים.
חרדים ירושלים עירייה משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד