כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עיתון גרמני פרסם איור אנטישמי • "כמו דר שטרימר"

עיתון גרמני פרסם קריקטורה אנטישמית ועורר רגשות עזים • ראש מועצת היהודים במדינה: "כמעט ברמה של 'דר שטרימר' • בשנה שעברה פרסם שיר אנטי ישראלי

צילום: זידדויטשה צייטונג
צילום: זידדויטשה צייטונג

עיתון גרמני פרסם קריקטורה בעלת מוטיבים אנטישמיים – והקהילה היהודית בגרמניה נזעקה: העיתון, "" שמו, הנחשב לאחד הנפוצים במדינה, פרסם אתמול (שלישי) איור בו מוצגת ישראל כמפלצת רעבה הניזונה מכלי נשק גרמניים – ומתחתיו הכיתוב: גרמניה מגישה. לישראל ניתנו כלי נשק במשך עשורים, בחלק מהמקרים בחינם. אויבי ישראל חושבים שהיא מולך מורעב". את הדיווח מביא אתר 'הארץ'

הקריקטורה פורסמה כאיור מלווה לביקורת על ספרים שעוסקים בישראל, ביניהם ספרו של העיתונאי היהודי-אמריקאי פיטר ביינרט, הנחשב למבקר חריף של ממשלת ישראל וראש הממשלה נתניהו.

בכירי ההנהגה היהודי בגרמניה מיהרו לתקוף את העיתון. ראש המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה, ד"ר פיטר גראומן, אמר כי הקריקטורה היא "כמעט ברמה של 'דר שטרימר".

בעקבות הביקורת, העיתון פרסם הודעה באתר האינטרנט שלו. כותרת ההודעה הייתה "האם מפלצת מורעבת היא אנטישמיות?" ונטען בה כי למרות "שאין כל קשר לאנטישמיות, הציור גרם לאי הבנה והיה עדיף לבחור באחד אחר".

זהו אינו המקרה הראשון בו העיתון נתפס כאנטישמי. בשנה שעברה הוא פרשם שיר אנטי ישראלי של משורר גרמני, גינטר גראס, ואף אז עורר ביקורת ציבורית רחבה.
עיתון גרמני קריקטורה אנטישמית ביקורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד