כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פינוקים? רק באישור היו"ר

דיווח: ניסיון הדרה של חברי אופוזיציה מטיסות ומשלחות רשמיות

חברי הכנסת אוהבים לטוס על חשבון הכנסת למשלחות הרשמיות והיוקרתיות והם כמעט אינם מסרבים להם, לאחרונה ביקשו כמה חברי כנסת לבטל נוהל פנימי שקיים זמן רב ולפיו יו"ר הכנסת צריך לפעול להשוואה בין ח"כים מקואליציה והאופוזיציה בכל משלחת רשמית, בלשכת היו"ר מיקי לוי מכחישים בתוקף

דיווח: ניסיון הדרה של חברי אופוזיציה מטיסות ומשלחות רשמיות
מיקי לוי בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברי כנסת מהקואליציה ביקשו לשנות נוהל פנימי ולפיו יו"ר הכנסת צריך לפעול להשוואה בין חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה בכל משלחת רשמית. כך פרסם אתמול מיכאל שמש ב'כאן 11'. בכנסת ביקשו לקבוע שהסמכות לבחירת חברי המשלחות תהיה בלעדית של היו"ר, בלי התוספת על הצורך לייצוג הולם של האופוזיציה.

הרקע לבקשה הוא שתי משלחות רשמיות של הכנסת, שיצאו לאחרונה לוושינגטון ולמצעד החיים ולא כללו חברי כנסת מהאופוזיציה. בסביבת יו"ר הכנסת הבהירו ל'כאן חדשות' כי פנו לחברי כנסת מהאופוזיציה שסירבו להשתתף בשתי המשלחות הללו וכי לא נעשה מצידם שום ניסיון לשנות את הנוהל הקיים.

חבר האופוזיציה, ח״כ משה ארבל מש"ס, אמר כי "ההחלטה של מיקי לוי לשנות את הנוהל לטובת פינוק בטיסות לחו״ל במחלקות יוקרה רק לחבריו מהקואליציה, מלמדת שהוא לא מבין ממלכתיות מה היא ומה תפקידו של יושב ראש הפרלמנט בדמוקרטיות".

מהכנסת נמסר בתגובה למיכאל שמש: "מדובר בהאשמות חסרות שחר. שכן מחלקת קשרי החוץ של הכנסת, אשר אמונה על משלחות חברי הכנסת, הנה גוף מקצועי שפועל על פי נהלים ברורים שאינם כוללים שיקולי קואליציה ואופוזיציה. הרכב משלחות חברי הכנסת נקבע על פי קריטריונים מקצועיים ועל פי השתייכותם של חברי הכנסת לקבוצות הידידות ולארגונים הבין-לאומיים".

כנסת ישראל יושב ראש הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד