כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סיכול ממוקד: השמאל מנסה למנוע התמודדות הרב אליהו

הרב שמואל אליהו לא הכריז רשמית על התמודדות, אך מאמצים למנוע ממנו זאת נמצאים בעיצומם: היועץ הביע דעתו כי הוא אינו ראוי • ארגוני שמאל קוראים לו: אל תתמודד

הרב שמואל אליהו, צילום: פלאש 90
הרב שמואל אליהו, צילום: פלאש 90



הרב שמואל אליהו עדיין לא הודיע באופן רשמי על התמודדותו לכהונת הרב הראשי הספרדי, אך המאמצים למנוע ממנו זאת כבר נמצאים בעיצומם: לאחר שח"כ איתן כבל פנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין בבקשה כי יפסול את הרב אליהו מלהתמודד בעקבות אמירותיו בעבר אותן הגדיר כ"גזעניות", מסתבר כי היועץ אכן סובר כמוהו.

בישיבות שנערכו במשרד המשפטים הביע וינשטיין את דעתו כי אכן מדובר בהתמודדות לא ראויה. ככל הנראה, באם הרב אליהו ירצה להתמודד הוא יזומן לשימוע אצל היועץ.

בעבר היועץ המשפטי לממשלה קרא לפתוח בחקירה פלילית נגד הרב אליהו בשל התבטאויות גזעניות שלו, ביניהם "אצל הערבים מדובר בקודים אחרים, בנורמות אלימות שהפכו לאידיאולוגיה. יהודי לא צריך לברוח מהערבים. יהודי צריך להבריח ערבים". קודם לכן, העומד לדין על התבטאויות מסוג זה אך כתב האישום בוטל לאחר שהסכים להתנצל.

הרב אליהו אף עורר סערה ציבורית כאשר פסק כי אין להשכיר דירות לערבים בעיר צפת.

ארגוני שמאל קוראים לרב אליהו: "אל תתמודד"

בתוך כך, חברי פורום 'תג מאיר', פונים במכתב אישי לרב שמואל אליהו, ומבקשים ממנו שלא להתמודד. הפורום מאחד 39 ארגוני שמאל ב"קואליציית ארגונים נגד גזענות בשמה של היהדות ובכסותה", כלשונם.

"אנו, ארגונים, נשים ואנשים מכל קצוות החברה הישראלית, פונים אליך בבקשה לא להגיש את מועמדותך לכהונת הרב הראשי הספרדי - הראשון לציון.

תפקידו של הרב הראשי במדינת ישראל הוא להרבות שלום ולא לעורר מדנים.

בהתבטאויותיך הפומביות שכללו גזענות והסתה נגד חלקים נרחבים באוכלוסייה במדינת ישראל הפגנת קבל עם ועדה את העובדה שאינך חפץ בריבוי שלום.

בין אזרחיה של מדינת ישראל, שאותם תצטרך לשרת במסגרת תפקידך, נמנים ערבים, יהודים חילוניים, ואף שופטי בית המשפט העליון המכובדים. במשך כהונתך כרב העיר צפת פגעת בכבודם של כל אחת מן הקבוצות הללו.

כיצד תעמוד לצידם של מנהיגי דת מוסלמים ונוצרים כאשר מכתב הרבנים הגזעני מרחף מעל לראשך, כאשר את הנוצרים כינית "עשו" ו"חזירים" וכאשר פסקת ש"יהודי צריך להבריח את הערבים"?
כיצד תעמוד לצידם של שופטי בית המשפט העליון כאשר אמרת על עבודתם: "זה לא צדק זה רשע"? וכיצד תעמוד במחיצת חילונים, ביניהם ראש הממשלה, שרים, וחברי כנסת, אותם כינית "מתיוונים": "אנשים שלא מאמינים באלוקים. לא מאמינים בעם ישראל," וכן קבעת: "ציונות חילונית - כמו עץ בלי שורשים, נראה ירוק ופורח זמן מה. אחר כך הוא רק הולך ומתייבש"?

היחס הגזעני שלך כלפי מיעוטים במדינת ישראל לא רק מעמיד בסימן שאלה את מעמדם של יהודי התפוצות – מיעוטים בארצם – אלא גם עומד בניגוד לכל הערכים היהודיים היקרים ללבה של יהדות התפוצות: אהבת הגר, קבלת השונה, רדיפת שלום ותיקון העולם. למעשה, הם יקרים גם לנו, היהודים בישראל.

במקום שיש חילול השם – אין חולקים כבוד לרב.

המחלל את השם אינו ראוי לכתרה של תורה.

הכותבים חותמים את דבריהם ואומרים: "בשם תורת ישראל, בשם אזרחי ישראל והערכים עליהם מושתתת מדינת ישראל, אנו קוראים לך: לא להגיש את מועמדותך לתפקיד הרב הראשי שלנו"
שמואל אליהו רבנות מניעת התמודדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד