י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הורים, שימו לב

מרכז רפואי מאיר: בתם של התיירים בלעה מגנטים – כך זה נראה

זוג תיירים הגיעו למיון עם בתם בת השנה ודיווחו על חשש כי בלעה מגנטים, לאחר צילום וביצוע גסטרוסקופיה נשלפו מקיבתה ארבעה מגנטים. ד"ר אייל זיפמן: "לשמחתנו המקרה הסתיים בשלום, חשוב להרחיק מהישג ידם של ילדים"

מרכז רפואי מאיר: בתם של התיירים בלעה מגנטים – כך זה נראה
המגנטים שנבלעו צילום: דוברות המרכז הרפואי

תינוקת כבת שנה הובאה ע"י הוריה, זוג תיירים שמבקרים בישראל, למרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית לאחר שבלעה ארבעה מגנטים. לאחר צילום וביצוע גסטרוסקופיה נשלפו מקיבתה כל ארבעת המגנטים, ולשמחת הרופאים האירוע הסתיים בשלום וללא סיבוכים.

לדברי ד"ר אהוד רוזנבלום מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז רפואי מאיר: "עם הגעתה למיון, הוריה, תיירים שהגיעו ארצה לביקור, דיווחו על חשש כי בלעה מגנטים. בגלל ההבנה לגבי הנזק שמגנטים עלולים לחולל, הוחלט לשלוח אותה באופן מידי לצילום. בצילום נצפו מגנטים בקיבתה ומשם התינוקת הובהלה בדחיפות לביצוע גסטרוסקופיה".

המגנטים בקיבה

הגסטרוסקופיה בוצעה באופן מיידי ודחוף על ידי ד"ר אייל זיפמן, מנהל השירות לגסטרואנטרולוגיה ילדים וד"ר דוד הופנשטיין, מנהל היחידה להרדמת ילדים. במהלך הפעולה נשלפו ארבעת המגנטים מקיבתה של התינוקת.

לדברי ד"ר זיפמן: לשמחתנו המקרה הסתיים בשלום וללא כל סיבוכים. יחד עם זאת חשוב לציין כי בליעת מגנטים על ידי תינוקות וילדים היא בעיה שכיחה, בעיקר בגילאי שנה עד שלוש. המגנטים עלולים להיצמד זה לזה ולגרום לפגיעה ברירית המעי עד כדי יצירת נקב במעי וזיהום מפושט בחלל הבטן".

ד"ר רוזנבלום וד"ר זיפמן מדגישים כי יש להרחיק מידם של תינוקות וילדים גופים זרים עם דגש על מגנטים וסוללות דיסק שהינם מסוכנים במיוחד. "טווח הגילאים של ילדים הבולעים מגנטים לאחר ששמו אותם מתוך סקרנות בפיהם ולעיתים גם בתוך האף, הוא רחב. חלק מהמגנטים, בעיקר אלו המשמשים כמשחקי משרד למבוגרים, הם בעלי כוח משיכה חזק במיוחד וגם אותם חשוב להרחיק מהישג ידם של ילדים ותינוקות".

מגנטים קיבה תינוקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד