א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מתחרט על העבר

בכיר רוסי מבקש "לחזור בתשובה" ולראות את פוטין תלוי

איגור וולובייב, איל הון רוסי נמלט מרוסיה ​​ימים ספורים לתוך המלחמה וכעת חש צורך "לחזור בתשובה" לאחר שני עשורים של תמיכה בקרמלין. לדבריו, הוא רוצה לראות את הנשיא משלם בחייו

בכיר רוסי מבקש "לחזור בתשובה" ולראות את פוטין תלוי
איגור וולובייב, צילום: Odesa Film Studio צילום מסך

איל הון רוסי שערק ימים ספורים לתוך מלחמת פוטין אוקראינה, אומר כי הוא רוצה לראות את ולדימיר פוטין תלוי. איגור וולובייב היה יותר מ-20 שנה בכיר בחברת ענקית הגז גזפרום בבעלות המדינה, שם הגיע לתפקיד בולט כסגן נשיא הבנק בבעלות החברה. אבל הוא הבין שהוא לא יכול לתמוך בפלישה לאחר שצפה בסרטונים איומים שצולמו על ידי חברי ילדותו באוקראינה, וברח מהמדינה בסוף פברואר.

בשבוע שעבר הוא הופיע בקייב, וכעת דיבר בפומבי על החלטתו לערוק. "החיים שהיו לי לפני המלחמה כבר לא קיימים, וזה לא ממש מפריע לי", אמר ל'דיילי טלגרף'. הוא נולד באוקטירקה שבאוקראינה, וקיבל אזרחות רוסית לאחר נפילת ברית המועצות והתערבב במהירות בתוך רוסיה. הוא הצביע בשמחה לפוטין ב-2012, אבל סיפוח קרים פקח את עיניו. "שמונה שנים הייתי בסערה הפנימית הזו: לא עבדתי רק ברוסיה, אלא עבדתי עבור גזפרום. עבדתי עבור המדינה הרוסית", הסביר. התחייבויות משפחתיות מנעו ממנו לעזוב את רוסיה, אבל כשהטנק הראשון החל להתגלגל לכיוון אוקראינה ב-24 בפברואר הוא החליט לברוח.

 

לאחר שנרתע מלנסות להגיע לאוכטירקה ברגל, הוא הצליח להיכנס לארץ באמצעים אחרים שלא חושף. אין לו אזרחות רוסית יותר, חשבון הבנק שלו רוקן על ידי הרוסים. וניסיונותיו להצטרף לצבא ההתנדבותי בקייב נדחו.

וולובייב טוען כי הוא רחוק מלהיות הטייקון הרוסי היחיד שלא מרוצה ממעשיו של הקרמלין, ואמר: "אני מכיר אנשים שהדעות שלהם שונות מאוד ממה שהם אומרים בפומבי בעבודה שלהם". הוא אמר כי הוא מרגיש צורך "לחזור בתשובה" על עשרות שנות עבודתו למען המדינה הרוסית, הוא רוצה כעת לשכנע משקיעים זרים לסייע בבנייה מחדש של עיר הולדתו שנחרבה בהפגזות.

יש עוד דבר אחד שהוא רוצה: עונש מוות לנשיא רוסיה. "צריך להעמיד את פוטין למשפט ולתלות אותו", אמר. "אבל רק בהתאם לחוק".

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה עונש מוות חוזר בתשובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד