י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גרם לו לשברים

שנתיים מאסר על תנאי לאנטישמי שתקף קשות חסיד ברסלב

אנטישמי שתקף חסיד ברסלב ליד העיר אומן בשנה שעברה, נידון לשנתיים מאסר על תנאי, העונש לא תואם את מעשי האיש, שהיכה קשות את החסיד לעיני אשתו וילדיו ללא סיבה

אמבולנס באומן: אילוסטרציה
אמבולנס באומן: אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בעיר קירובוראד הסמוכה לאומן, פסק ב-28 באפריל כי הגבר שתקף חסיד ברסלב, יקבל רק שנתיים מאסר על תנאי. כך דיווח ה-OJCU (איחוד הקהילות היהודיות באוקראינה), וזאת אחרי שהאנטישמי תקף את החסיד באכזריות רבה וגרם לו לשברים. החסיד הוטס לארץ להמשך טיפול בשל פציעותיו הרבות.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ר' אליהו חשין מחשובי חסידי ברסלב בקייב שהה ביחד עם משפחתו לגן שעשועים בעיירה טרוביצא הממוקמת במרחק כ-40 ק"מ מאומן – והותקף באלימות על ידי אנטישמי שבעט בו, הפיל אותו אל הקרקע וחבל בו עד זוב דם ושבר את אפו – לעיני רעייתו וילדיו, תוך שמספר אוקראינים עומדים בדרכו ומונעים ממנו לברוח.

האיש העונה לשם פאבל הציק לאשת החסיד, בעלה התערב, והאנטישמי תפס את צווארו של החסיד, ולאחר מכן תקף אותו באגרופיו. כשהחסיד עשה ניסיון לקבל מחסה בסניף הדואר, נאמר לו שהוא לא יכול להיות שם והועף החוצה. לאחר יציאתו לרחוב, שוב ספג החסיד שורה של מכות, הופל ארצה וספג בעיטות.

האירוע התרחש לאחר שר' אליהו שמתגורר בקייב, הגיע לגן השעשועים בלוויית רעייתו וילדיו, לפתע ניגש אליהם גבר אוקראיני, שפרט הזיהוי היחיד שלו שניתן היה לגלות הוא שמו הפרטי – פאבל. האיש תפס בצווארו של ר' אליהו, והחל לחבוט בו באגרופו – לעיני בני המשפחה. בשלב מסוים, משהופסקו המכות, נמלטה המשפחה אל מכוניתה ויצאה לכיוון אומן. גם אז, דלק פאבל בעקבותיהם תוך כדי הפרת סדרה של חוקי תנועה.

לבסוף הצליחו האברך ומשפחתו להגיע אל מקום מבטחים – לבית החולים באומן. בבית החולים התברר כי הוא סובל מפציעות רבות, בין השאר בפניו – שם נשבר אפו כתוצאה מהסנוקרות שספג. חוקרי משטרת אומן הגיעו לבקרו וגבו ממנו עדות מפורטת.

אומן קייב אנטישמיות באוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד