כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כל אצבע חשובה

תנאיו של אורבך ימומשו? ממשיך ללחוץ

לקראת סוף הפגרה, יו"ר סיעת 'ימינה' מחכה ששני תנאיו הנוספים להמשך שהותו בקואליציה יתקיימו - ומנסה לקדמם מול משרד הביטחון. מועד לכינוס הועדה האחראית לבנייה ביו"ש עדיין אין, אך נושא חיבור החשמל להתיישבות הצעירה התקדם ועבר למטה של גנץ | סביבתו: "זה מה שהוא הכי ממוקד עליו עכשיו"

תנאיו של אורבך ימומשו? ממשיך ללחוץ
ניר אורבך צילום: פלאש 90

שבועות לאחר שהציב את תנאיו להישארותו בקואליציה, יו"ר סיעת 'ימינה' חבר הכנסת ניר אורבך מחכה להתממשותם של שניים מתוך השלושה שנותרו, ועוסק בעיקר בכך בימים אלו.

הח"כ מסיעת 'ימינה', שקם מהשבעה על אמו, ממשיך לקדם חיבור החשמל ליישובי התיישבות הצעירה וכינוס מועצת מת"ע שמאשרת את הבנייה ביו"ש, לאחר שהגיע להסדר מול שר האוצר ליברמן לגבי מתווה סבסוד מעונות היום לגיל הרך. בסביבתו אומרים: "הוא בהחלט מנסה לקדם את שניהם, לגמרי. זה מה שהוא הכי ממוקד עליו עכשיו".

במשרד הביטחון מבינים את הלחץ הפוליטי, ואומרים במענה לפניותיהם של גורמים שמעורים בפרטים כי מת"ע תתכנס בקרוב. למרות זאת, טרם נקבע מועד לכינוס המועצה, שאמורה הייתה להתכנס כבר בפברואר.

נושא חיבור החשמל להתיישבות הצעירה, התנאי השני של אורבך, ממשיך להתקדם ולהבנת סביבתו הוא עבר כבר למטה של בני גנץ, לאחר חוות הדעת של המשנה ליועמ"שית, שנתנה אישור להסדיר את החשמל לחלק ניכר מהישובים.

גם במקרה של החיבור לחשמל גנץ יצטרך לקבל החלטה, ולאחר החתימה של צו אלוף, הישובים הלא-חוקיים יוסדרו מבחינת החשמל. לקראת החזרה לשגרה בכנסת, כשכל אצבע בקואליציה משפיעה על המשך קיומה, הלחץ של אורבך למימוש תנאיו עשוי לגבור.

ניר אורבך ההתיישבות הצעירה בני גנץ משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד