י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ממנגלים?

אל תצאו פראיירים: זהו סל הקניות הזול ביותר

המועצה הישראלית לצרכנות ערכה בדיקה עם שלל מוצרים בסל הקניות ומצאה אילו רשתות מזון הן עם הסל הזול ביותר | בבדיקת נמצאה עלייה מתונה במחירי הסל, בהשוואה לזה של יום העצמאות אשתקד

אל תצאו פראיירים: זהו סל הקניות הזול ביותר
קניות בישראל צילום: ROni Schutzer/FLASH90

המועצה הישראלית לצרכנות בדקה סל של 134 מוצרים לקראת 'חג המנגל". הסל כולל בשרים, ירקות, פירות, סלטים מוכנים, שתיה, אלכוהול, וחומרים למנגל.

הבדיקה נערכה ב 25 לחודש, וכן נבדקו מחירי אותם המוצרים בהשוואה לתאריכים: 5/4/21 , 3/1/22 4/4/22 25/4/22, (למעט ויקטורי שנדגם ב 26/4 ) הבדיקה כללה 33 רשתות בהן נמצאו לפחות 80 אחוז מסך הסל . 

לפי הבדיקה, הסל הכי יקר הוא ברשת המרכולים העירונית "סופר יודה" בעוד שהסל הכי זול הוא ב"רמי לוי באינטרנט", ההפרש ביניהם עומד על 34%. 

השוואה למחירי המוצרים שנכללו בסל נערכו בשבוע שלפני יום העצמאות והיא מראה על עלייה ממוצעת של כארבעה אחוזים מהשנה שעברה, ואחוז בודד של עליה במחיר הממוצע מתחילת הרבעון. כאמור - עלייה, אבל לא דרמטית - עיקר ההתייקרות נמצאה במחירי הכלים החד-פעמיים, העוף הטרי, שמן הקנולה והשתייה הקלה.

בנוסף בדקה המועצה לצרכנות גם מה שהיא מכנה "סל משפחתי" הכולל אף הוא בשרים, ירקות, פיתות, סלטים מוכנים ובירה. בבדיקה נמצא כי ההפרש בין הסל היקר והזול עומד על 143 שקל.הבדיקה כללה סך הכל 20 מוצרים ב-34 רשתות שונות בהן נמצאו לפחות 80% מהמוצרים.

מהבדיקה עלה כי ברשת 'חצי חינם' תשלמו על המוצרים האלה 379 שקל, אחריה מגיעה בהפרש קטן רשת 'ויקטורי' עם 383 שקל. הסל היקר ביותר נמכר ברשת 'סופר אלונית' ב-522 שקל.

מחירי האנטרקוט הטרי: ברשת 'חצי חינם' העלות לקילו היא 99 שקל וברשת 'היפר כהן' 204 שקל, כלומר הפרש של 105 שקל. 

הבדיקה נערכה על בסיס נתונים המתקבלים מהאתרים פרייסז וסטורנקסט. הליווי הסטטיסטי נעשה ע"י ד"ר אור כץ מהמכללה האקדמית אשקלון.

 

יוקר המחיה סל מוצרים השוואת מחירים יום העצמאות מנגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד