כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מעל מיליון שקל

שיחד את המנכ"ל: גזר הדין שניתן לבעל החברה

12 חודשי מאסר בפועל נגזרו על יהודה בוזגלו וחברת ביבי כבישים שבבעלותו, לאחר שהורשעו בהתאם להודאתם במתן שוחד בסך של 1.1 מיליון ש"ח למי ששימש בשעתו מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, אלכס ויז'ניצר

שיחד את המנכ"ל: גזר הדין שניתן לבעל החברה
אילוסטרציה צילום: pixabay

בית המשפט המחוזי מרכז גזר את דינם של יהודה בוזגלו וחברת ביבי כבישים שבבעלותו, לאחר שהורשעו בהתאם להודאתם במתן שוחד בסך של 1.1 מיליון ש"ח למי ששימש בשעתו מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, אלכס ויז'ניצר. בית המשפט גזר על בוזגלו 12 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וכן חילט לנאשמים כ- 10 מיליון שקלים.

במסגרת פרשת השחיתות בנתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) הודו הנאשמים בכתב אישום מתוקן, שהוגש במסגרת הסדר טיעון לאחר מו"מ אינטנסיבי. ההסדר כלל הסכמה לעניין גובה החילוט, אך לא לעניין רכיב המאסר בפועל.

במסגרת גזר הדין אימץ בית המשפט את עמדת הפרקליטות באשר למתחם העונש ההולם, אך מצא לנכון לחרוג ממנו לקולה משיקולי צדק בשל מצבו הרפואי של הנאשם ושל בני משפחתו והורה על חילוט סך של כ-10 מיליון שקלים.

בנוסף, דחה בית המשפט את בקשתם של שני טוענים לזכות לשחרר לידיהם מיליוני שקלים מתוך הכספים. בין הטוענים נמצא גם משרד ד"ר עו"ד משה ויינברג ושות', שייצג את חברת ביבי כבישים עפר ופיתוח בע"מ בהליך אזרחי נגד רכבת ישראל, בסופו נפסקו לטובת החברה, למעלה מ – 8 מיליון שקלים. בית המשפט המחוזי, דחה את הבקשה והורה על חילוט הכספים זאת לאחר שקבע שאין מקום להבחין בין חובותיו של נאשם כלפי עורך דינו לבין חובותיו כלפי נושים אחרים לעניין חילוט כספים, ועל אף שהשירות שסיפק לנאשמת בהליכים האזרחיים תרם תרומה מכרעת להיווצרות הזכות לכספים בידי החברה.

 

מאסר אלכס ויז'ניצר נתיבי ישראל פרשת שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד