י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סאגת קיצור התורנויות

מתמחים לרפואה התפרצו לדבריו של שר הבריאות - "אל תוותר עלינו"

מספר סטודנטים ומתמחים לרפואה התפרצו היום במהלך נאומו של שר הבריאות ניצן הורביץ בהפנינג "יום הפועלים" שנערך באוניברסיטת תל אביב. בארגון הרופאים המתמחים "מרשם" מוחים על העיכובים ביישום מתווה קיצור התורנויות, ומאיימים כי אם המתווה לא ייושם עד תחילת החודש הבא יפתחו המתמחים בשיבושים בבתי החולים

מתמחים לרפואה התפרצו לדבריו של שר הבריאות - "אל תוותר עלינו"
ניצן הורוביץ צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

נמשכת הסאגה סביב יישום מתווה קיצור תורנויות המתמחים, היום (שני) נאם שר הבריאות ניצן הורביץ בהפנינג שנערך באוניברסיטת תל אביב לציון "יום הפועלים", במהלך הנאום התפרצו מספר סטודנטים ומתמחים לרפואה לדבריו ומחו על העיכובים ביישומו של המתווה.

המוחים, המשויכים לארגון הרופאים המתמחים "מרשם", תומכים ביישום המתווה כפי שהוצע ע"י משרד הבריאות וקראו לשר שלא להיכנע למשרד האוצר וללחצים המופעלים מצד ההסתדרות הרפואית (הר"י). "אנחנו יושבים פה וחוגגים את חג הפועלים בזמן שיש במדינת ישראל עבדים שעובדים 26 שעות ברצף. הבטחת לנו קיצור תורנויות- אל תוותר עלינו".

כמו כן, ארגון "מרשם" הציב במוצ"ש האחרון אולטימטום ולפיו אם המתווה לא יחל לפעול עד תחילת החודש הבא (1.6) הארגון והמתמחים יפתחו בעיצומים בכל בתי החולים והפקולטות לרפואה ברחבי הארץ, בהודעה שהוציא הארגון בתחילת השבוע נכתב "מאסנו בתירוצים, באיומים ובהפחדות הריקות מתוכן. אנחנו לוקחים את גורלנו בידנו".

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה המדינה לבית הדין לעבודה כי תקיים עבודת מטה על אופן יישום המתווה, ותעדכן בהתקדמות הדיונים רק בעוד כשלושה שבועות (19.5). לאור זאת, עד שתתקבל החלטה, התורנויות לא יקוצרו והמתמחים ימשיכו לעבוד 26 שעות.

 

מתמחים שר הבריאות ניצן הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד