י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא מעט כסף

שכירים ולא מאוגדים? זה הסכום החודשי שאתם מפסידים

מחקר בינלאומי חדש של פורום ארלוזורוב קובע כי מדינת ישראל מהמובילות בעולם בפרמיית השכר לעובדים מאוגדים, המשתכרים 13% יותר מעובדים שאינם מאוגדים | עוד מגלה המחקר כי בישראל 870,000 חברים בארגוני העובדים מתוך כ-3.5 מיליון עובדים שכירים המהווים כ-21% מכוח העבודה  

שכירים ולא מאוגדים? זה הסכום החודשי שאתם מפסידים
אילוסטרציה צילום: pexels

העובדים המאוגדים מרוויחים יותר: ערב יום העצמאות ה 74 של מדינת ישראל מפרסם פורום ארלוזרוב מחקר חדש הבוחן את השפעתה של העבודה המאורגנת על השכר ואי-השוויון בישראל ומשווה אותם ל-26 מדינות מפותחות בעולם. 

תוצאות המחקר מראות כי ישראל נמצאת במקום השני בקרב המדינות שנבחנו והעובדים המאוגדים בישראל נהנים משכר גבוהה יותר ב 13 אחוזים מאלו שאינם מאוגדים. 

עוד עולה מהמחקר כי ברוב המדינות שנסקרו, נהנים העובדים המאורגנים משכר הגבוה ב-5% עד 14% יותר מאלו שאינם מאוגדים. בישראל, השכר של העובדים המאוגדים גבוה ב-13% לעומת אלו שלא מאוגדים, והוא שני רק לאירלנד. 

עוד עולה מן המחקר, שנערך על ידי הדוקטורנט מתן קולרמן, כי תמונת מצב עדכנית של העבודה המאורגנת בישראל מעלה כי בישראל כ-870,000 עובדים החברים בארגוני עובדים ומספר העובדים המכוסים בהסכמים קיבוציים הוא כ-1,200,000 (כ-21% ו-30% מכוח העבודה בהתאמה).

המחקר סקר גם את ההשפעה של ארגוני העובדים על התעסוקה, תוך התמקדות בהשפעה אחת – גמישות שוק העבודה, כלומר כיצד שוק העבודה מגיב למשברים וזעזועים חיצוניים.

 מהמחקר עולה כי המשק הישראלי מתאפיין בגמישות גבוהה – היציאה ממשברים כלכליים והחזרה לשיעורי אבטלה נמוכים היא מהירה במיוחד. 

על פי קולרמן, סביר להניח, שחלק מהסיבות לגמישות גבוהה זו היא הנכונות של ארגוני העובדים לגלות אחריות בתקופות משבר, כפי שניתן לראות בנטייה של ההסתדרות לחתום על הסכמים ריכוזיים מול המדינה וארגוני המעסיקים עם התפרצותו של משבר כלכלי.

 

משק ישראלי עובדים שכר שכר גבוה שכר שכיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד