י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כך עובדת השיטה

שוב: מתחזים לרמי לוי ומנסים לגנוב לכם כסף

גל נוסף של התחזות לרשת רמי לוי וניסיונות לגניבת כספים | מדובר בהודעות זדוניות שמופצות בוואטסאפ, משכנעות אתכם להפיץ אותן הלאה ומנסות לגנוב מכם כספים | כיצד ההונאה מופצת ואיך לזהות שמדובר בפעילות לא אמיתית

שוב: מתחזים לרמי לוי ומנסים לגנוב לכם כסף
אילוסטרציה צילום: unsplash

ההונאה המוכרת חוזרת לוואטסאפ שלכם. גל הודעות משמעותי אשר מציע לנמענים לזכות בפרסים לרגל חגיגות יום ההולדת ה-45 לרמי לוי מופץ בימים אלה בקבוצות הוואטסאפ. כך מזהים בחברת אבטחת המידע ESET. 

גרסת ההונאה: 45 שנה לרמי לוי

איך ההונאה עובדת?

בשלב הראשון לאחר שהקליק הנמען על הקישור שהתקבל בוואטסאפ, הוא מגיע לדף אשר מברך אותו כי הוא זכה בכרטיס מתנה בשווי 4500 ₪. כל מה שהוא צריך לעשות זה להפיץ את הפעילות ל-5 קבוצות או 20 חברים ולהזין את הפרטים להשלמת ההרשמה.

מזל טוב זכית בכרטיס מתנה!

לאחר מכן כדי לתת תחושה של פעילות אמיתית, נשאל המשתתף מספר שאלות כמו למשל באיזו תדירות הוא משתמש בכרום.

מתנות לבחירה

לאחר שהשלים מענה על ארבע שאלות פשוטות, הוא מתבשר כי הזכייה שלו היא אייפון 13 פרו במחיר של 10.5 ₪ בלבד!

ברכות זכית בפרס

איך ההודעה מופצת?

כדי לקבל את הפרס, מתבקש המשתתף ש"זכה", לשתף את הפעילות עם חמש קבוצות או 20 חברים בוואטסאפ. למעשה שמדובר בדרך להפצת ההונאה בוואטסאפ למשתמשים רבים נוספים אשר משמשים כקורבנות פוטנציאליים.

מילוי פרטים ישירות לתוקפים:

כעת מתבקש להזין פרטים מלאים כמו: שם פרטי, משפחה, כתובת, מיקוד, עיר מספר טלפון וכתובת מייל. כל הפרטים האלו יכולים לעזור לתוקפים וניסיונות נוספים לגרום לנו לנזק ולגנוב מאיתנו כסף או מידע.

לאחר שמילא את הפרטים, כעת יש מתבקש למלא פרטי כרטיס אשראי, כמובן עוד דרך, לגשת לכסף שלנו.

וככה בדיוק גונבים לכם את הכסף – לאחר שהתקדמתם ואישרתם את התשלום הזניח של 10.5 שקלים לטובת מכשיר אייפון חדש, למעשה נתתם גם הרשאה לאותה חברה לחייב אתכם באופן אוטומטי ב-29$ (כ-93 ₪) בכל שבועיים. לצערנו ישנם לא מעט אנשים שאינם מקפידים לבדוק את דוח האשראי החודשי שלהם, כך שהם אינם אפילו שמים לב.

אלכס שטיינברג, מנהל מוצרים בחברת אבטחת המידע ESET ישראל, מציין כי "גם הפעם חשוב להבין כי אין מתנות חינם. ההצעה שלי היא תמיד לחשוד כאשר אתם מקבלים הודעות מהסוג הזה. עצרו וחשבו האם זה הגיוני שמתנה בשווי אלפי שקלים הגיעה אליכם בכזו קלות? השתדלו גם לא להעביר לחברים שלכם הודעות כאלו כדי למנוע מהם להיות קורבן להונאות דומות".

"שימו לב כי בכל שלב במהלך ההונאה, אתם מועברים מאתר לאתר עם 5 כתובות שונות, ואף אחת מהן לא נראית אמינה במיוחד. הכתובות של האתרים ארוכות ומסורבלות ויחד עם ההחלפה של כתובות האתרים, אמורה להדליק לנו נורה אדומה".

"במידה וכבר שיתפתם פעולה, אני ממליץ ליצור קשר עם חברת האשראי כדי לבטל את החיובים העתידיים".

התחזות רמי לוי הונאה זכיה בפרסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד