כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"מחזה פוגעני"

הערוץ ששידר את הראיון עם לברוב ספג אש: "לא יכול לעבור בשתיקה"

לאחר שדברי שר החוץ הרוסי עוררו סערה באומרו "גם להיטלר היה שורשים יהודים", ערוץ הטלוויזיה האיטלקי ששידר את הראיון חטף אש וגופרית על כך שנתן לו במה בלי לעמת אותו עם העובדות

הערוץ ששידר את הראיון עם לברוב ספג אש: "לא יכול לעבור בשתיקה"
סרגיי לברוב צילום: קובי גדעון, לע"מ

ערוץ הטלוויזיה Mediaset האיטלקי, ספג אש על כך שנתן במה לדבריו המבישים של שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, להגיד דברי בלע על המלחמה באוקראינה. אנריקו לטה, מנהיג מפלגת השמאל-מרכז הדמוקרטית, תיאר את הראיון הבלעדי בתוכנית אקטואליה כ"פרסומת תעמולה".

לורה גראוואני, סניטרית מאיטליה, אמרה שהראיון, שקיים ג'וזפה ברינדיסי, "היה מחזה פוגעני עבור דמוקרטיה כמו שלנו. הרשת פעלה כמרכז תהודה לתעמולה הרוסית בכך שהיא נתנה ללרוב לדבר ללא הפרעה, תוך התעלמות מהפשעים שהוא מבצע ללא כל חקירה נגדית".

רות דורגהלו, נשיאת הקהילה היהודית ברומא, אמרה כי הצהרותיו של לברוב הן "הזיות ומסוכנות", וכי ההיבט החמור ביותר שלהן הוא שהן נאמרו "בטלוויזיה האיטלקית, ללא כל חקירה נגדית ומבלי שהמנחה מתנגד לשקרים שנאמרו". זה לא מקובל ואי אפשר לאפשר לעבור על זה בשתיקה", הוסיפה.

בעולם גינו גם את ההתבטאויות הללו, ראש ממשלת איטליה, מריו דראגי, תיאר את הדברים כ"מגונות" וג'סטין טרודו מקנדה אמר שהן "מגוחכות ובלתי מקובלות". מיכאילו פודוליאק, יועצו של זלנסקי, כינה את הצהרתו של לברוב "אנטישמית" ואמר כי מדובר ב"ראיה נוספת לכך שרוסיה היא היורשת המשפטית של האידיאולוגיה הנאצית".

"בניסיון לשכתב את ההיסטוריה, מוסקבה פשוט מחפשת טיעונים כדי להצדיק את הרציחות ההמוניות של אוקראינים", אמר. גם במכון לזכר השואה 'יד ושם' בירושלים, גינו גם את דבריו של לברוב וכינו אותם "אבסורדיים, הזויים, מסוכנים וראויים לגינוי".

כזכור, שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב תקף את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בסוף השבוע, ואמר כי העובדה שהוא יהודי "אינה שוללת את האלמנטים הנאצים באוקראינה". עוד הוסיף לברוב בראיון שהעניק לטלוויזיה האיטלקית כי הוא "מאמין שלהיטלר גם היה דם יהודי". הוא האשים את אוקראינה בכך שהיא תוקפת את האזור הבדלני דונבאס וכינה זאת "טרור נגד אוכלוסייה אזרחית", והדגיש: "אנחנו רק רוצים להבטיח את ביטחונם של האוקראינים הפרו-רוסיים במזרח".

לטענת לברוב, זלנסקי יכול לקדם את השלום בין רוסיה לאוקראינה אם הוא יפסיק לתת הוראות "פליליות" לחיילים הנאצים שלו.

סרגיי לברוב אדולף היטלר מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד