י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סופה מוזהבת

צפו: סופת אבק בעיראק מונעת ממטוסים להמריא

שדות התעופה הבינלאומיים בעיראק, ביטלו אתמול ושלשום את הטיסות, בגלל מזג אוויר עכור. סופות חול הן תופעה שכיחה בעיראק, מדינה מדברית למחצה, במיוחד באביב. סופת החול פגעה מאוד בראות | הסופה גרמה לקושי לראות למרחק של 500 מטר

צפו: סופת אבק בעיראק מונעת ממטוסים להמריא
מזג אוויר אביך בעיראק צילום: צילום מסך

סוכנות הידיעות העיראקית מדווחת כי שדות התעופה הבינלאומיים בבירה, בגדד ובנג'ף, השביתו את הטיסות, בימים ראשון ושני, בגלל מזג אוויר גרוע.

הסוכנות הוסיפה בדיווח כי "תנועת כלי הטיס תחזור לקדמותה אם תנאי מזג האוויר ישתפרו". סופת החול פגעה מאוד בראות של עד 500 מטר, השיפור התחיל אתמול (שני) בשעות הבוקר, אך עדיין היה מסוכן למטוסים להמריא.

עיראק חשופה לשקע עמוק המלווה ברוחות חזקות, שהובילו להיווצרות סופות חול באזורים נרחבים במדינה, כולל בבירה בגדאד. סופות חול הן תופעה שכיחה בעיראק, מדינה מדברית למחצה, במיוחד באביב. עיראק היא אחת המדינות הפגיעות ביותר לשינויי אקלים ובצורת תכופות יותר ויותר, עם טמפרטורות שעלולות להגיע בקיץ לרמה של יותר מחמישים מעלות.

בנובמבר האחרון הזהיר הבנק העולמי מפני ירידה של 20% במקורות המים של עיראק עד 2050 עקב שינויי האקלים. בראיון לסוכנות הידיעות העיראקית הזהיר מנכ"ל המחלקה הטכנית במשרד לאיכות הסביבה העיראקי, מפני התגברות סופות החול, במיוחד לאחר שמספר הימים המאובקים גדל ל"272 ימים בשנה לתקופה של שני עשורים, וסביר להניח שזה יגיע ל-300 ימים מאובקים בשנה ב-2050". הגדלת כיסוי הצמחייה ונטיעת יערות עם עצים צפופים המשמשים כעוצרי רוח, הם הפתרונות החשובים ביותר הנדרשים להפחתת קצב סופות החול, כך לפי נתוני המשרד.

תחזית מזג אוויר אובך עיראק סופות חול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד