ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ניצולי מריופול מספרים

מלחמה אכזרית: ילדים שתו מי גשמים משלוליות

הטרגדיה האוקראינית: אמא לשלוש בנות נאלצה למצוא מקלט במרתף קהילתי עם בנותיה, הן סבלו קשות, בקושי היה להן מזון, לא היה מים, הילדות היו יוצאות בהפוגה מהטילים לשתות מים משלוליות | מלחמה מיותרת

מלחמה אכזרית: ילדים שתו מי גשמים משלוליות
קרב טנקים ברחובות מריופול צילום: צילום מסך

לאחר שביתה במריופול נהרס על ידי פצצות רוסיות, יוליה ושלוש בנותיה, בנות 11, שש ושלוש נאלצו למצוא מקלט במרתף קהילתי, שם קיבלו מחסה אבל בקושי היה לה מזון להאכיל את הילדים.

"הילדים ביקשו אוכל, בגלל זה היא ניסתה להאכיל אותן לפני השינה, אז הם הרגישו שבעים לפני השינה", כך אמרה חברתה נטליה מביתה בצפון ויילס ל-BBC. "כשהתחיל גשם הן הצליחו לשתות מהשלולית והמים האלה היו כל כך, כל כך, טעימים. אחר כך הם מצאו כמה מחבתות למלא במים". סיפרה.

יוליה ושלוש בנותיה נהגו לברוח מהמקלט במרתף בעיר הנצורה מריופול לאחר שירד גשם בזמן שהן היו צמאות. אך זה לא היה רק מחסור במים ואוכל, לא היו שירותים, מקלחות או חשמל במקלט. "הייתה לנו קערה קטנה של מרק לשלושה ילדים פעם ביום", סיפרה יוליה, "וכוס מים אחת לשלושה ילדים לשטוף את עצמן".

בסופו של דבר נאלצה יוליה להשאיר את ילדיה מסתתרים כשהלכה לחפש מים מתוקים. "היה באר כמה קילומטרים משם, נאלצתי לרוץ לשם תחת ירי, תחת פצצות", סיפרה יוליה בתוכנית מיוחדת על המלחמה ל-BBC. וכאשר בתה האמצעית חלתה במחלה, לא היו תרופות. "היה לי כסף אבל לא יכולתי לקנות כלום כי לא היה כלום בשום מקום, הכל היה שבור, הכל נשדד והרוס", אמרה.

יוליה ובנותיה נמנות על 11 מיליון אוקראינים שנאלצו לברוח מבתיהם, הם ברחו ממריופול, תחת אש למקום מבטחים, וכעת מנסים לקבל אשרת כניסה לבריטניה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול גשמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד