ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
פעולה מבצעית בסוריה

השר בר לב חשף סוד מדינה; הצנזורה ביקשה למנוע

השר לביטחון פנים, בר לב, חשף ללא אישור צנזורה כי לוחם המטכ"ל ברק שרעבי הי"ד נפל בעומק סוריה בעת פעילות מבצעית בשנת 1984 | בעקבות הגילוי נאלצו בצנזורה להתיר לפרסם את המידע

השר בר לב חשף סוד מדינה; הצנזורה ביקשה למנוע
השר עמר בר לב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בראיון שהעניק הבוקר (שלישי) השר לביטחון פנים עמר בר לב שעות קודם תחילת טקסי יום הזיכרון, הוא פלט סוד מדינה, שחשף את מקום נפילתו של הלוחם ברק שרעבי ז"ל לפני 38 שנה, פרט שנשמר כסוד מדינה עד כה.

בר לב חשף בראיון כי שרעבי ז"ל נפל בעת פעולה מבצעית בסוריה. בר לב הכיר את הפרטים כיוון שהיה חלק מהפעילות כמפקד סיירת מטכ"ל בזמנו.

תחילה בצנזורה אסרו על הפרסום ודרשו שלא לפרסם את דבריו של בר לב, אך לאחר זמן מה התירו לפרסום כי הלוחם נפל בעת פעילות בסוריה בשנת 1984.

באתר 'יזכור' מסופר על ברק וגיוסו לצה"ל, באמצע אוקטובר 1981. תחילה הוא הוצב בשייטת של חיל-הים, אולם אחרי שהחליט כי הוא והים "אינם הולכים ביחד" התנדב לסיירת מטכ"ל. בסיירת עבר קורס צניחה, קורס חובש קרבי לוחם, קורס נהגי נגמ"ש והוסמך כסייר לוחם.

בתום שלוש שנות שירות, כאשר היה ברק אמור להשתחרר, ביקש ממנו מפקדו שיחתום לשנה נוספת בשירות קבע, וזאת לצורך ביצוע משימה מסוימת. ברק נענה לבקשה בלא היסוס.

במלחמת שלום הגליל הוא נטל חלק פעיל עם יחידתו, וחזר בשלום. ביום כ"ה בכסלו תשמ"ה (18.12.1984), נפל סמל-ראשון ברק בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בנס-ציונה. הוא השאיר הורים ושתי אחיות.

סוריה עמר בר לב צנזורה צבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד