כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"לא הייתי שם"

"משרד מיותר": שר החוץ לפיד מגיב לבזבוז המיליונים במשרדו

שר החוץ וראש הממשלה החליפי התייחס בריאיון ל'כאן ב'' לתחקיר שטען אתמול כי הוא מבזבז מיליונים על משרד בתל אביב, והודה כי אכן המשרדים מיותרים | על התבטאות המקוממת של מקבילו הרוסי: "הדברים הם בלתי נסלחים, זה להאשים את היהודים בשואה של עצמם"

"משרד מיותר": שר החוץ לפיד מגיב לבזבוז המיליונים במשרדו
יאיר לפיד צילום: פלאש90

שר החוץ יאיר לפיד הגיב הבוקר על הפרסום ב'כאן חדשות' מאמש על בזבוז כספים מצידו כשהמדינה משלמת יותר ממיליון שקלים בשנה על משרדים בתל אביב. בריאיון לאריה גולן בתוכנית "הבוקר הזה" ב'כאן רשת ב' אמר לפיד כי אכן "המשרדים מיותרים וצריך לסגור אותם. לא הייתי שם מעודי. אני לא צריך לעשות הצגות לאנשים של יוקרה, מספיקים שלושה כסאות ושולחן מכל צד" הוא לא סיפק הסבר מדוע לא נסגרו עד עכשיו.

אתמול חשף העיתונאי מיכאל שמש כי המדינה משלמת יותר ממיליון שקלים בשנה על משרדים בתל אביב, בשטח של יותר מ-1,000 מ"ר, בשביל שר החוץ יאיר לפיד - אך לפיד לא משתמש בהם. במקום זאת, השר מקיים פגישות במטה המפלגה או במלונות יוקרה. בשבוע שעבר, עקב דיווח בחדשות הערב ב'כאן 11' לפיו לפיד מקיים פגישות מדיניות במטה המפלגה, נמסר מטעמו כי אין לו משרדים אחרים במרכז.

בלשכת שר החוץ הגיבו לפרסום ומסרו: "משרדי צ'מפיונס ברמת גן משמשים שלוחה של המשרד לעניינים אסטרטגים שהטמענו במשרד החוץ במסגרת צמצום משרדי הממשלה ועמדת שר החוץ היא שאין צורך במשרדים האלה והם צריכים להיסגר ולעבור לירושלים. הנושא יבחן על ידי גורמי המקצוע בתום השנה. המשרד הנ"ל לא משמש לאירוח אורחים וביקורים רשמיים של שרי חוץ בישראל. ככלל, הפגישות המדיניות הרבות של שר החוץ נערכות ברובן במשרד החוץ בירושלים ובחלקן בתל אביב לפי הצורך".

"נעדר מטקסי יום השואה"

על היעדרותו מטקסי יום השואה שעליה פורסם ב'כאן חדשות' אמר לפיד: "הייתי אמור להיות בערב יום השואה בהונגריה, אבל ביטלתי בגלל אירועי הר הבית. כבר לא הייתי רשום באף טקס ממלכתי, אז עשיתי זיכרון בסלון עם השומר החדש. אנשים שיש להם מה להגיד לא עשו עשירית מאיתנו בסיוע לניצולים והנצחת זכר השואה".

"הממשלה לא איבדה את הרוב"

בהמשך דבריו, התייחס שר החוץ גם לפלונטר הפוליטי בעקבות פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה, וטען כי "לא איבדנו את הרוב. זה 60-54, הרשימה המשותפת לא שייכת לאף צד. הממשלה יכולה וצריכה להחזיק מעמד. גם אם נלך לבחירות הממשלה הבאה תהיה פחות או יותר באותו הרכב. הממשלה הזו היא המחסום האחרון מפני ממשלת בן גביר".

על הקפאת החברות של מפלגת רע"מ בקואליציה הסביר: "יש שם דרישות שנמצאות בהסכמים הקואליציוניים ולוקח זמן רב לבצע אותן, צריך לטפל בזה. הם היו מודאגים מהר הבית כמו כולנו אבל זה לא חלק מהעניין. הם דואגים לחברה הערבית, וזה דברים שצריך לעשות מבחינתי גם אם רע"מ לא הייתה חלק מהקואליציה".

"מציע ללברוב לקרוא ספר"

לפיד התייחס בריאיון על האמירה המקוממת של מקבילו הרוסי סרגיי לברוב, שטען כי "גם להיטלר יש דם יהודי, האנטישמים הכי גדולים הם יהודים". לפיד תקף: "מציע ללברוב לקרוא ספר היסטוריה, הממשלה הרוסית צריכה להתנצל בפני היהודים והניצולים, אמירה לא ראוייה"."הדברים הם בלתי נסלחים, זה להאשים את היהודים בשואה של עצמם. אני מסתכל על זה ותוהה מה הם בכלל מנסים להגיד? הרוסים החריפו את הטון נגד כל העולם בגלל הפלישה הלא מוצדקת, גינינו אותה מהיום הראשון", המשיך.

לפיד התייחס לגינוי הפלישה הרוסית לאוקראינה, ואמר כי "מדינת ישראל היא לא רק אינטרסים היא גם ערכים, אנחנו חושבים שהמלחמה לא מוצדקת וצריכה להיפסק. אנחנו שומרים על האינטרסים בסוריה, אבל אף אחד לא יגיד לנו לא להביע עמדה מוסרית על משהו שקורה בעולם".

יאיר לפיד משרד החוץ סרגיי לברוב יום השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד