י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שינוי במדד

בשורה לרוכשי דירות: צפי לחיסכון אלפי שקלים - כל הפרטים

אחרי האישור בממשלה לפני חודשיים, במשרד השיכון מנסים לקדם חוק שכולל את שינוי מדד תשומות הבנייה אליו צמוד מחיר דירה חדשה, ומספר סעיפים נוספים הנוגעים למחויבות הקבלן לרוכש וחיוב הוצאות משפטיות

בשורה לרוכשי דירות: צפי לחיסכון אלפי שקלים - כל הפרטים
אילוסטרציה צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

משרד הבינוי והשיכון פרסם את תזכיר לתיקון חוק המכר לדירות, שכולל בין היתר את שינוי חישוב מדד תשומות הבנייה. תזכיר החוק כולל גם מספר סעיפים משמעותיים, שאם יעברו בחקיקה עשויים להשפיע על ענף הנדל"ן.

עיקרי הנושאים בתיקון:

הגבלת הצמדת מחירי הדירות: נכון להיום נהוג להצמיד את מחיר הדירה כולו למדד תשומות הבנייה. על כן, הרוכש משלם את עליית המדד על כל רכיבי מחיר הדירה, גם כאלה שאינם מושפעים מהמדד כגון - הקרקע, הרווח היזמי והמע״מ.

על פי תזכיר החוק המוצע, יזם יוכל לבצע הצמדה רק של רכיב הבניה מכלל עלות הדירה וזאת רק עד למועד המסירה שנקבע בחוזה ולא עד מועד המסירה בפועל. יתרת הסכום לא תוצמד כלל. הסכום שיוצמד למדד ייקבע בהתאם לעלות בנייה למ"ר, וזאת לפי חלוקת אזורים בישראל ולפי סוגי הבנייה כפול שטח הדירה, כפי שמופיע בחוזה המכר.

פיצוי בגין איחור במסירת דירה: החוק מצמצם את הפטור מתשלום פיצוי לרוכש במקרה של איחור במסירה רק למקרה שבו האיחור נבע ממעשה או מחדל של הרוכש. משכך הרוכש יהיה זכאי לקבל פיצוי על איחור במסירה בכל מקרה שאינו באחריותו.

איסור גביית הוצאות משפטיות: נכון להיום, ניתן לגבות מרוכש דירה, בנפרד ממחיר הדירה, תשלום בגין הוצאות משפטיות המשולמות ישירות לעורך דין מטעם המוכר. הסכום מוגבל לסך של 5,114 ₪. בהתאם לתיקון המוצע, מוכר לא יהיה רשאי לגבות מרוכש הדירה שכ"ט עורך דין מעבר לעלות הדירה עצמה.

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "התיקון לחוק המכר מגיע בזמן קריטי עבור עשרות אלפי רוכשי דירות שצפויים לקנות את דירתם בזמן הקרוב. חוקי המכר לא עודכנו מזה 5 שנים והגיעה העת להסיר מהם את האבק ולתקן מה שצריך".

 

דירות רוכשים קבלנים משרד השיכון והבינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד