י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרעלת המזון במעון

3 מאושפזים: ח"כים מש"ס דורשים להקים ועדת חקירה פרלמנטרית

שלושה דיירים ממעון החוסים בחולון "בית דפנה" מאושפזים בביה"ח וולפסון, וזאת בנוסף לשלושת הדיירים שמתו ביומיים האחרונים לאחר שסבלו לכאורה מהרעלת מזון. משפחות הדיירים מודאגות: "רציתי לראות מה עם אחי - אף אחד לא ענה". בני אדלר, יו"ר ועד הורי הדיירים: "תחושות קשות - לא האמנתי שנגיע למצב כזה". מטבח המעון נסגר ומשרד הבריאות פתח בחקירה

3 מאושפזים: ח"כים מש"ס דורשים להקים ועדת חקירה פרלמנטרית
אילוסטרציה צילום: unsplash

אמש (שני) דווח על אירוע חריג במעון החוסים "בית דפנה" בחולון כאשר בתוך יומיים בלבד שלושה מדיירי המעון מתו לאחר שסבלו לכאורה מהרעלת מזון, הבוקר (שלישי) מעדכן בית החולים וולפסון, כי בביה"ח מאושפזים שלושה דיירים נוספים הסובלים מהרעלת מזון, בהם אחת שהצטרפה במהלך הלילה ומצבם יציב.

בתוך כך פורסם הבוקר ב-N12 כי חברי הכנסת יעקב מרגי ומשה ארבל (ש"ס) פנו ליו"ר הכנסת מיקי לוי בדרישה להקים בדחיפות ועדת חקירה פרלמנטרית שתבדוק את האירוע: "רצף האירועים הטרגיים והמצערים ממחישים את חולשת הפיקוח הממשלתי על מעונות אלו ועל הצורך לבחון מחדש את אופיו והיקפו ואת תוצאות הפרטת המוסדות החשובים". ‎

אמש, מייד לאחר פרסום האירוע, משפחות הדיירים המודאגות הגיעו למקום בניסיון לקבל תשובות. לריסה, שאחיה רוברט מתגורר במעון, מספרת ששמעה על האירוע מבעלה, ולא ע"י המוסד: "צלצלתי ואף אחד לא ענה לי, דאגתי. רציתי לראות מה עם אחי, זה החיים שלי. אף פעם לא היו בעיות עם המקום הזה, זו פעם ראשונה. לכל האימהות - אל תשאירו ככה את הילדים שלכן, שימו את עצמכן במקומם".

יו"ר ועד הורי הדיירים במעון, בני אדלר, שוחח עם N12 וסיפר: "התחושות מאוד קשות, לא האמנתי שאחרי שעברנו את הקורונה נגיע למצב כזה. אתמול בערב התקשרו לעדכן אותי שכמה דיירים פונו לבית חולים וקיבלתי דיווח. מבין שגם בהנהלה לא יודעים מה המצב ומשרד הבריאות בודק, מחכים לתוצאת הבדיקה. אתמול בערב הייתה רופאה בכירה ממשרד הבריאות, כולם ישבו ובדקו ואחת ההחלטות שקיבלו זה לסגור מהר את המטבח, הזמינו אוכל דרך קייטרינג. היום עשו בכל המחלקות ריסוס. לא שוקל להוציא את הבן שלי, לא חשבתי על זה".

ממעון בית דפנה נמסר: "מרגע קבלת ההודעה הראשונית בהקשר לאירוע, פועלת החברה בשיתוף ותיאום עם גורמי המקצוע המוסמכים של משרדי הרווחה והבריאות. בשלב ראשון ומיידי נסגר המטבח והמזון מסופק לדיירים על ידי ספק חיצוני. החברה מתנהלת בשקיפות מלאה ושיתוף פעולה מלא של כל גורמי המקצוע הנדרשים".

הרעלת מזון יעקב מרגי משה ארבל ש"ס משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד