ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נגנבה כמות משמעותית של מידע

בכירי הממשל בספרד נדהמו לגלות את התוכנה הישראלית בטלפון

תוכנות הריגול של פגסוס הושתלה בטלפונים הניידים של ראש ממשלת ספרד ושרת ההגנה. פעולות הריגול דווחו למשרד המשפטים של ספרד, ובית המשפט העליון יהיה אחראי על התיק

בכירי הממשל בספרד נדהמו לגלות את התוכנה הישראלית בטלפון
תוכנת הריגול NSO צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תוכנות הריגול של פגסוס הושתלה בטלפונים הניידים של ראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ז ושרת ההגנה של המדינה מרגריטה רובלס. כך מסר פליקס בולניוס, שר במשרד ראש הממשלה במדריד, שאמר במסיבת עיתונאים כי הטלפון של סאנצ'ז היה תחת מעקב במאי 2021 וכי דלפו ממנו נתונים לפחות פעם אחת. הוא לא מסר מי יכול היה לרגל אחרי ראש הממשלה או אם גורמים זרים או ספרדיים הם שעומדים מאחורי הריגול.

לדברי השר, פעולות הריגול דווחו למשרד המשפטים, ובית המשפט העליון יהיה אחראי על התיק. "המעקבים היו אסורים וחיצוניים. המונח חיצוניים מתייחס למעקבים שבוצעו על ידי גורמים לא רשמיים וללא אישור המדינה", אמר השר.

לפי דיווח אחר של סוכנות אי-פי, הטלפון הנייד של ראש הממשלה סאנצ׳ז נפרץ פעמיים במאי 2021, וזה של שרת ההגנה הותקף לפחות פעם אחת בחודש לאחר מכן. לדברי בולניוס, הפריצות הביאו לגניבת כמות משמעותית של מידע. "אין לנו ספק שפעילות לא חוקית ולא מאושרת זו מגיעה מחוץ למנגנון המדיני ונעשתה ללא אישור משפטי. העובדות אושרו והן בלתי ניתנות לערעור. אני לא חושב שזה הזמן לעסוק בניחושים או לקפוץ למסקנות לגבי מה היו המניעים לכך".

תגובת NSO: "אף שלא ראינו שום מידע הקשור לכאורה לשימוש הזה לרעה ואיננו מכירים את הפרטים של המקרה הספציפי הזה, עמדתה הנחרצת של NSO בנושאים אלה היא שהשימוש בכלי סייבר על מנת לפקח על פוליטיקאים, מתנגדים, פעילים ועיתונאים מהווה שימוש לרעה חמור בכל טכנולוגיה ויוצא נגד השימוש הרצוי בכלים חיוניים שכאלה. התחייבנו בעבר כי נחקור כל חשד לשימוש לרעה, ונשתף פעולה ונסייע בכל חקירה ממשלתית בנושאים אלו. NSO היא ספקית תוכנה, החברה אינה מפעילה את הטכנולוגיה ואינה מודעת לנתונים שנאספו. החברה אינה יודעת ואינה יכולה לדעת מי היעדים של לקוחותיה, ובכל זאת מיישמת אמצעים כדי להבטיח שמערכות אלו ישמשו אך ורק לשימושים המורשים".

פגסוס ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד