ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
על רקע המתיחות

דיווח: ישראל נוטה לשלוח סיוע צבאי 'הגנתי' לאוקראינה

גורמים רשמיים אומרים, כי בין קסדות לחיילים למערכת כיפת ברזל של ישראל נגד טילים יש הרבה פריטים שניתן לשלוח. מבלי לעורר יותר מדי את חמת הרוסים | כעת ישראל בודקת אפשרות לשלוח ציוד צבאי נוסף, ורציני יותר ממה ששלחה עד כה לאוקראינה

דיווח: ישראל נוטה לשלוח סיוע צבאי 'הגנתי' לאוקראינה
משלוח סיוע המוניטרי לאוקראינה צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

על רקע המתיחות עם רוסיה בנוגע לעמדת ישראל לגבי המלחמה באוקראינה וחילופי דברים קשים בין ישראל לרוסיה, ישראל נוטה לשליחת סיוע צבאי 'הגנתי' לאוקראינה, בנוסף לסיוע ההומניטרי שכבר נשלח לאוקראינים כמו קסדות.

כזכור, יש הסכמה בין הגורמים הרלוונטיים כי - לפחות בשלב זה לא יסופקו לצבא האוקראיני מערכות הגנה אווירית, מערכות נשק ותקיפה מתקדמות. אך ישראל מתכננת לשלוח מערכות הגנה המגנות על חיילים על הקרקע, ציוד לחימה אישי ומערכות התרעה מבלי לגרום למשבר עם הרוסים. כך דווח אתר 'הארץ'.

מאז פלשה רוסיה לאוקראינה ב-24 בפברואר, ישראל דחתה בקשות של אוקראינה והמערב, לספק ציוד צבאי כמו סוללות נגד טילים, ורק לאחרונה הסכימה לשלוח קסדות ומעילים לכוחות ההצלה והרפואה האזרחיים, כחלק ממדיניות שנועדה לשמור על קשרים עם רוסיה. במקום זאת היא שלחה כ-100 טונות של סיוע הומניטרי והקימה בית חולים שדה במערב אוקראינה למשך שישה שבועות. עדיין אין תוכנית לספק נשק התקפי, אלא רק נשק הגנתי.

'הארץ' מדווח, כי המהלך מונע מלחץ של ארה"ב ובעלות ברית מערביות אחרות, שרוצות שישראל תתמוך בגינוי רוסיה, בנוסף חששים בישראל שהתעשיות הצבאיות המייצאות מערכות נשק מתקדמות למדינות שונות, עלולות להיפגע אם המדינות שיש להן את מערכות הביטחון הישראליות הללו יתחילו לחשוש שבמשבר, ישראל עלולה להימנע מלהמשיך לספק מערכות. ונשק משיקולים פוליטיים.

גורמים רשמיים אמרו כי בין קסדות לחיילים למערכת כיפת ברזל של ישראל נגד טילים יש הרבה פריטים שניתן לשלוח. לפחות בשלב זה לא יסופקו לצבא האוקראיני מערכות הגנה אוויריות, מערכות נשק ותקיפה מתקדמות. אך ניתן לשלוח מערכות הגנה המגנות על חיילים על הקרקע, ציוד לחימה אישי ומערכות התרעה מבלי לגרום למשבר עם הרוסים.

מלחמת אוקראינה רוסיה סיוע בטחוני ישראל מערכות הגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד