א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"המועצת הורתה לי"

פרוש סייר עם כהנא במירון; בדגל וש"ס תוקפים: "חילול ה', חציית קו אדום"

לקראת הילולת הרשב"י בהר מירון ובצל הלקחים שהופקו מהאסון הנורא בשנה שעברה, ערך הבוקר ח"כ מאיר פרוש סיור בהר לצידו של השר מתן כהנא | החברים בסיעות החרדיות לא נותרו אדישים ותקפו את המהלך במילים חריפות ומאיימים על הפסקת השת"פ | מה ענה פרוש להגנתו?

פרוש סייר עם כהנא במירון; בדגל וש"ס תוקפים: "חילול ה', חציית קו אדום"
מתן כהנא ומאיר פרוש בהר מירון צילום: באדיבות המצלם

השר לשירותי דת מתן כהנא הגיע הבוקר (שלישי) לסיור בהר מירון כהכנה להילולת הרשב"י שתיערך בעוד כשבועיים, אל השר התלווה באופן מפתיע חבר הכנסת מאיר פרוש, שאף נועד בשבוע שעבר עם השר בלשכתו.

בסביבת פרוש מסבירים כי פרוש נועד כי לייצג את הסיפור החסידי ולדאוג להם בנושאים הדרושים בהר מירון, כפי שאכן פורסם השבוע, כי הוא פעל להשיג את האישורים באזור מתחם 'בני עקיבא' לטובת קיום טישים לחסידות קרלין ועוד.

בעקבות תיעוד הסיור בו נראה פרוש לצד השר מתן כהנא, יוצאים השותפים החרדים במתקפה, וטוענים כי בסיור המשותף מעניק פרוש לגיטימציה לשר. לטענת התוקפים ניתן היה לקיים את הסיור עם הדרג המקצועי.

בדגל התורה כמו גם בש״ס תקפו בחריפות את חבר הכנסת פרוש, ח״כ בכיר בש״ס אמר ל'בחדרי חרדים', "פרוש תקע סגין בגב של עולם התורה, לתת לגיטימציה לרודף היהדות הכי גדול שקם לעם ישראל ב-70 האחרונות. אחרי שנפגש עם כהנא גם במשרד הדתות וגם בסיור פרוש הוציא עצמו מהכלל".

אותו הח״כ בש״ס כמו גם בדגל התורה קראו לשקול את המשך שיתוף הפעולה עם פרוש, "צריך לשקול לא לשתף איתו פעולה בנושאים פוליטיים ונושאים מוניציפליים. כמו שהוא פועל לבד ולא מסייע לחבריו שעושים הכל כדי להפיל את הממשלה".

"עם כל החשיבות של מירון וההילולה. אנחנו מדברים על עיקרי הדת", תקף אותו הח״כ הבכיר מש״ס, "עם כל הכבוד לחצרות שמבקשים מקום במירון, אנחנו מדברים כל המאבק קיומי על עולם התורה", לדבריו, "אפשר היה לפגוש את הדרג המקצועי מבלי לתת לגיטימציה לשר".

עוד אומר הח״כ הש"סניק, "פרוש החליט לפעול לבד. היא יצטרך לשאת באחריות על כל מה שמשתמע מכך פוליטית", תוך שהוא הודיע כי הוא מתכוון להציע ליו״ר התנועה אריה דרעי לקיים דיון דחוף בעניין ולבחון את המשך שיתוף הפעולה, "אי אפשר לעבור על כך לסדר היום. זה חילול השם", הסביר.

ב'דגל התורה' תקפו גם הם ואמרו "זו חציית קו אדום. ללכת לסיור יחד עם מי שתקע לנו סכין בגב. בהחלט נשקול את העתיד המשותף שלנו ויש לנו מחשבה לרוץ בנפרד בבחירות".

מסביבת חבר הכנסת מאיר פרוש: נמסר ל'בחדרי חרדים': "פרוש קשוב לגדולי ישראל החסידים שגם כתבו בהחלטת מועצת שלצורך קיום המוסדות וצרכי הציבור אפשר וצריך להיות בקשר עם שרי הממשלה".

מתן כהנא מאיר פרוש שס דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד