א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"ללא רחמים"

הנשיא ביידן הבטיח לפעול לטובת עיתונאי שנחטף בסוריה

צלם העיתונות האמריקני אוסטין טייס נעלם בסוריה בשנת 2012. נשיא ארה"ב הבטיח להוריו שיפעל "ללא רחמים" כדי להבטיח את שובו של בנם. הוא נראה לאחרונה בקליפ ב-2012

הנשיא ביידן הבטיח לפעול לטובת עיתונאי שנחטף בסוריה
קמפיין לשחרורו של אוסטין צילום: באדיבות המצלם

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פגש הורים של עיתונאי אמריקאי שנעדר מ-2012, ביידן הבטיח להוריו של אוסטין טייס, צלם עיתונות שנעלם בסוריה ב-2012, שהוא יפעל ללא לאות כדי להבטיח שהוא יחזור בשלום הביתה. "במהלך פגישתם, הנשיא חזר על מחויבותו להמשיך לפעול בכל הדרכים הזמינות כדי להבטיח את חזרתו של אוסטין למשפחתו", אמרה מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסאקי.

פסאקי אמרה כי הממשל יצר קשר עם משפחת טייס לאחר שביידן דיבר למענם של עיתונאים עצורים בכל רחבי העולם במהלך דבריו בארוחת הערב של כתבי הבית הלבן. לדבריה, הפגישה ביום שני הייתה תוצאה של "פגישות מרובות בין משפחת טייס לצוות הביטחון הלאומי של הנשיא".

"אנו מכבדים עיתונאים שנהרגו, נעדרים, כלואים, עצורים ועונו, כאלה שמסקרים מלחמות, חושפים שחיתות וגורמים למנהיגים לתת דין וחשבון", כך אמר ביידן בארוחת הערב של כתבי הבית הלבן.

הוא הזכיר כי הוא רוצה לפגוש את משפחת טייס כדי לדבר על בנם. "ולמרות שזה לא באוקראינה, זה סוריה, הייתי רוצה לפגוש את האמא ואת האבא כדי לדבר על הבן שלכם", אמר ביידן.

"לאחר שהנשיא אמר את ההערות הללו, ברור שנכנסנו לפעולה כדי לארגן את הפגישה", אמרה פסאקי ביום שני. היא הדגישה שהבית הלבן "היה קשור מאוד למשפחה". כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

טייס, צלם עיתונות עצמאי מיוסטון, טקסס, נעלם במחסום באזור לחימה ליד בירת סוריה דמשק ב-2012. טייס היה אז בן 31. הוא גם היה חייל מארינס לשעבר. עבודותיו כעיתונאי פורסמו על ידי מספר עיתונים, כולל 'וושינגטון פוסט'.

טייס נראה לאחרונה בסרטון וידאו קצר שפורסם מספר שבועות לאחר שנעלם. עיניו כוסו בסרטון והגברים החמושים סביבו אילצו אותו לחזור על תפילות שנוהגים לומר מוסלמים לפני מותם. כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס. ומאז לא שמעו אותו. ממשלת סוריה מעולם לא הודתה בהחזקתו.

אוסטין טייס בתיעוד האחרון מ-2012

עיתונאי סוריה ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד