י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

נשיא בית הדין תמורת רב ראשי? • פשרת הגר"ש עמאר

הצעת פשרה: הגר"ש עמאר ימונה לתפקיד 'נשיא בית הדין הרבני הגדול', ובתמורה יסיר הגר"צ בוארון מועמדותו • מה רמז דרעי לגר"צ בוארון? • ואלו משקעים נותרו?

הגר"ש עמאר. צילום: פלאש 90
הגר"ש עמאר. צילום: פלאש 90

סאגת הרבנות הראשית: הצעת פשרה המתגלגלת מזה תקופה, ואשר הוצעה מכיוון אנשיו ומקורביו של הגר"ש עמאר לבית ברחוב הקבלן, מציעה למנות את הגר"ש עמאר לתפקיד חדש של נשיא בית הדין הרבני הגדול, תפקיד שייווצר במיוחד עבורו, לפי תיאום עם משרד המשפטים. ובתמורה, הגר"צ בוארון יסיר את מועמדותו לתפקיד הראשון לציון.

מדובר בהצעה שהחלה עוד לפני שהגר"ש עמאר נסע לספרד, ובהחלט זכתה ליחס חיובי. אלא שאחרי היעלמותו של הגר"ש, גבהו הרים בין הצדדים והקטינו את סיכויי ההצעה, מה גם שבבית הגר"ע טוענים כי בכל מקרה הגר"צ בוארון יסיר מועמדותו לבסוף, זאת בשל ידידותו רבת השנים עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, שהרב אף יצא להגנתו בעבר כאשר הורשע.

יצויין כי דרעי כבר היה אצל הרב בוארון ולא הצליח לשכנע אותו להסיר מועמדותו. יש אומרים שבשיחה ביניהם הזכיר לו דרעי גם את העובדה שסייע לו לקבל את תפקידו בבית הדין הגדול.

חלק מתומכיו המובהקים של הרב עמאר הרימו דגל לבן ואינם מעורבים כעת בתמיכה ברב בוארון. בשל כך, הרב אשכנזי - רבו של כפר חב"ד, לא חתם על מועמדותו של הגר"צ בוארון.

מקורביו של הגר"ש עמאר רואים את הדברים כך: לדידם אין ספק שבבית הגר"ע יאלצו לקבל את הצעת הפשרה, שכן בכל קונסטלציה אחרת יתפצלו קולות ש"ס בין הגר"צ בוארון לאחד מבני הגר"ע והרב שמואל אליהו - המהווה סדין אדום בבית הגר"ע - יזכה מן ההפקר.

שני הצדדים גם מחליפים האשמות הדדיות: בעוד בבית הגר"ע מטיחים כי פרסום הצילומים של הגר"ע במיטת חליו פוגעים בכבודו, מתלוננים אנשיו של הגר"ש על כך שפורסם צילום של מכתב אישי שהגר"ע כתב לרב עמאר, ואשר 'הונח במגרה האישית שלו'.

ממטה הבחירות של הגר"צ בוארון נמסר: "כהמשך למסע האיומים המחפיר על רב בכיר בישראל, אנו עדים היום לפרסומים חסרי שחר לפיהם הרב בוארון יפרוש כביכול מהמירוץ תמורת דיל כלשהו. למרבה הצער של הגורמים האינטרסנטיים הרב בוארון יתמודד עד לניצחון ויוביל לרבנות שתאחד את העם ותפעל למען כלל הציבור נשים וגברים, חילונים וחרדים כאחד".
הגר''ע יוסף הגר''ש עמאר רבנות פשרה מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד