י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בטקס האזכרה

רה"מ בנט: "העם נושא על גופו צלקות גן הפלגנות של אבותינו"

בנט דיבר בטקס אזכרה לנופלים בבית יד לבנים בירושלים והתייחס לפלגנות המצויה בחברה הישראלית, שלדבריו היא מזכרת מ"גן הפלגנות של אבותינו"

רה"מ בנט: "העם נושא על גופו צלקות גן הפלגנות של אבותינו"
בנט נואם ביד לבנים צילום: צילום מסך

ראש הממשלה נפתלי בנט דיבר היום (שלישי) בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון "יד לבנים", שנערך בבית יד לבנים בירושלים והתייחס לפלגנות בחברה הישראלית.

לאחר שהזכיר את חבריו לשירות הצבאי ואלה שנפלו, אמר רה"מ כי "אינני יכול לדבר בשמם, אך אני מאמין שלו יכלו, היו מבקשים מאתנו: תמשיכו לחיות יחד. אל תתנו למחלוקות לקרוע אתכם מפנים".

"אחיי ואחיותיי", אמר רה"מ, "יש לנו צה"ל חזק, וארגוני ביטחון מעולים. שומר ישראל אינו נם ואינו ישן. אנחנו עומדים על המשמר מול האיומים הקרובים והרחוקים. כמי שנושא באחריות העליונה לביטחון ישראל, אני יכול לקבוע בבירור: כוחנו גדול מכוחם של סך כל אויבינו".

אך לדבריו, "אם חלילה הערבות ההדדית שלנו תיפרם, או נאפשר לכעס ולשנאה לאחוז בנו, אזיי בו-ברגע אויבנו ינצלו זאת על מנת לפגוע בנו. לצערי, העם שלנו נושא על גופו את צלקות גן הפלגנות של אבותינו".

עוד אמר בנט בהתייחסו לפלגנות: "ההחלטה היא בידינו. בואו נפיג את החרדות אחד מן האחר. נתמודד עם הטיעון, ולא עם הטוען. נקשיב באמת. נתווכח זה עם זה, אך לעולם, לעולם לא נשנא איש את אחיו. מעל לכל נזכור שאנחנו משפחה אחת, זו חובתנו כלפי הנופלים. זו גם חובתנו כלפי הדורות הבאים".

"מכובדיי", הוסיף רה"מ, "בכל יום, אני חושב על חבריי, על אחיי לנשק שנפלו. אני חושב עליהם הרבה, לא רק ביום הזיכרון. לפעמים, בתוך רגע יפה - בת מצווה לבת של חבר, טיול בהרי יהודה, בזמן נסיעה כשברדיו מתנגן שיר מפעם, עולה בי דמותם של אלה שהיו חלק ממני, חברים כאחים לי, שלא יחזרו".

 

נפתלי בנט יד לבנים יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד