י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מחכה לאכול טשולנט"

מוחמד גילה בקיאות בברכות וקרא לציית לרבנים

זאת לא הפעם הראשונה שצעירים חרדים מגיעים לריאד בירת סעודיה, אך תמיד זה מרגש לראות את קבלת הפנים שסעודיה מציעה לתיירים חרדים, שלא צריכים להסתיר את זהותם

מאיר מתפלל אצל מוחמד
מאיר מתפלל אצל מוחמד צילום: באדיבות המצלם

סעודיה היא מדינה שפעם לא חלמו שתקבל יהודים חרדים עם כיפה על הראש, אך היא הפכה בשנים האחרונות ליותר מסבירת פנים, מקבלת בברכה תיירים רבים, כולל תיירים יהודים וגם כאלה שלא מסתירים את זהותם היהודית, ואינם חוששים להסתובב עם כיפה ברחוב. הפעם סעודיה פתחה את שעריה בפני צעיר חרדי בשם מאיר ברנשטיין, אזרח ישראלי המתגורר בארצות הברית, שהגיע לבקר את ידידינו המוכר, מוחמד סעוד שכבר אירח בביתו כמה וכמה פעמים חרדים רבים.

מאיר מתארח אצל מוחמד בבית

מוחמד סעוד מוכר מאוד בישראל, הוא ידיד של ראש הממשלה נתניהו לשעבר ואף שוחח עמו מספר פעמים בשידור חי. מוחמד ביקר בארץ ב-2019, ואף פגש בבלפור את ראש הממשלה דאז נתניהו, וחברי כנסת נוספים מהליכוד.

מוחמד מוכר כאחד שאוהב לשיר שירים חסידיים, והוא שר יחד עם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' במערכת הבחירות האחרונה את הג'ינגל של המפלגה. מוחמד הותקף על ידי פלסטינים בהר הבית כשביקר במסגד אל-אקצה לאחר שלא אהבו את העובדה שהוא מגן ותומך בישראל ומקדם שלום בין ישראל לסעודיה.

מאיר ברנשטיין שביקר את מוחמד בביתו, מספר ל'בחדרי חרדים', כי מוחמד נותן באופן קבוע ליהודים שבאים להתארח אצלו הרגשה מדהימה, ממש "כל דכפין", זה דבר מדהים, זה לא תמיד נתפס שצעיר סעודי מארח אצלו בבית בטבעיות יהודים, נותן להם מקום להתפלל, וגם מוודא שיש דברים כשרים שהם יכולים לאכול". מאיר מספר כי הרבה אנשי עסקים חרדים מארה"ב מגיעים הרבה לסעודיה במטרה להשקיע במדינה שמנסה צעד צעד להתקרב למערב. "יהודים מרגישים בטוח מאד בסעודיה".


מוחמד קורא את מגזין בקהילה שקיבל ממאיר ברנשטיין

מוחמד סעוד קרא למצביעים חרדים להצביע בקלפי כפי שהרבנים הורו להם, ותיעד את עצמו אוכל במבה שקיבל מחברו מאיר, וגם שאל איזו ברכה מברכים על זה. מוחמד מספר ל'בחדרי חרדים' כי הוא יודע איזו ברכה מברכים על במבה. "תמיד טוב לברך את אלוקים ולהודות לו על האוכל שנתן לנו, וזה לא משנה אם אנחנו יהודים או מוסלמים, אני מחכה להגיע לארץ לאכול טשולנט, אני רואה כל יום חמישי את התמונות שלכם אוכלים טשולנט, אני חייב לאכול את זה פעם איתכם".

אתמול פורסם כי הנשיא הרצוג מעוניין לבקר בסעודיה, דבר שפתח מהדורות בארץ ובעולם, מוחמד סעוד פרסם סרטון שבו הוא מזמין את הנשיא הרצוג אליו הביתה, ותיעד את עצמו בתוך הבית אומר: "תראה איזה בית יפה יש לי, הנשיא הרצוג אתה מוזמן אליי, ברוך הבא".

 

מוחמד סעוד מאיר ברנשטיין סעודיה יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד