י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כְּזהַר הָרָקִיעַ מְאִירִים

לילה אחד מתקשר חבר ואומר לי "דימה נהרג"

‏לאחר חטיפת שלושת הנערים הי"ד ב-2014 קראו לכל מי שיש לו רישיון על ג'יפ ממוגן להגיע לעזור בחיפושים, נשלחתי לתגבר פלוגת שריון בצפון השומרון כי הנהגים כולם ירדו לחיפושים, שבועיים הייתי בחפ"ק של המ"פ, דימיטרי לויטס, ואז הוא ירד לעזה, שם נפל מירי צלף | בשבעה הבטחתי למשפחתו שעם ישראל לא ישכח אותו

לילה אחד מתקשר חבר ואומר לי "דימה נהרג"
דימיטרי לוויטס הי"ד צילום: באדיבות המצלם

לילה אחד במהלך מבצע צוק איתן ב-2014, מתקשר אליי חבר שהיה איתי במילואים, ואומר לי "דימה נהרג", אחרי שבועיים אינטנסיביים עם דימה הקצין, הרגשתי שהעולם חרב. אמו של דימה התמוטטה ולא הגיעה להלוויה וגם לא לשבעה, ואביו לא הפסיק לבכות בזמן ניחום האבלים. וכך הסתיימה לה המלחמה עם עזה, כשאנחנו סופרים 73 חללים, 68 חיילים ו-5 אזרחים הי"ד.


גלעד לזכרו של דימיטרי לויטס הי"ד

המלחמה עם עזה החלה לאחר רציחתם של שלושת הנערים באירוע טרור נוראי, שלושה נערים ישראלים נחטפו בגוש עציון ונרצחו באותו הלילה, ב-12 ביוני 2014 בידי מחבלי חמאס. בפיגוע נרצחו, גיל-עד מיכאל שער, בן 16, תושב טלמון, תלמיד ישיבת מקור חיים בכפר עציון. יעקב נפתלי פרנקל, בן 16, תושב נוף איילון, גם הוא תלמיד ישיבת מקור חיים, ואייל יפרח, בן 19, תושב אלעד, תלמיד ישיבת שבי חברון.


שלושת הנערים הי"ד

מרואן קוואסמה ועאמר אבו עישה היו החוטפים והרוצחים. מי שפיקד על החטיפה הוא מחמוד קוואסמה, איש חמאס שהשתחרר בעסקת שחרורו של החייל שנחטף גלעד שליט.

ב-30 ביוני, 18 ימים לאחר החטיפה, נמצאו גופותיהם של שלושת הנערים לא הרחק ממקום החטיפה, הגופות הוסתרו תחת שיחים. שלושה חודשים לאחר החטיפה, אותרו שני הרוצחים בחברון, וחוסלו בפעילות כוחות צה"ל, הימ"מ ושב"כ.

אך בין החטיפה לחיסולם של הרוצחים, היתה מלחמה נוראה עם עזה. מבצע צוק איתן החל בעקבות ירי טילים מרצועת עזה לעבר יישובים בדרום, הטילים נורו כתגובה ל"מבצע שובו אחים" של צה"ל לאחר חטיפת שלושת הנערים. מיד בתחילת מבצע "שובו אחים" קראו לכל מי שיש לו רשיון על ממוגן להגיע לעזור בחיפושים, נשלחתי לתגבר פלוגת שריון בצפון השומרון כי הנהגים כולם ירדו לחיפושים, שבועיים הייתי בחפ"ק של המ"פ, דימיטרי לויטס, אחרי שבועיים שבו הקצין ואנוכי עושים שעות ביחד בסיורים, הוא ירד לעזה שם נפל מירי צלף, אני המשכתי לגזרת בנימין עם הגדוד הקבוע שלי 941. בשבעה הבטחתי למשפחתו שעם ישראל לא ישכח אותו. ומאז אני מקפיד לעלות לקברו ביום הזכרון לחיילי צה''ל. ואם לא מתאפשר, אז כמה ימים לאחר מכן.


בקברו של דימיטרי לויטס הי"ד.

‏בהלוויה של דמיטרי לויטס הי"ד בצוק איתן, אמא שלו לא הגיעה, היא התמוטטה לפני, הבטחתי לאבא שלו שעם ישראל יזכור אותו. בסיורים הרבים איתו הוא סיפר לי על התוכניות שלו, אך לא הוגשמו לעולם. בשבעה הבטחתי לאביו שאלמד משניות לעילוי נשמתו, אמרתי קדיש לזכרו בשנה הראשונה, הלב שבור ורצוץ בכל פעם שאני נזכר בו.


זכרו של סרן דימיטרי לויטס הי"ד הונצח ברמת הגולן, שם משפחתו התגוררה, ‏‎במצפה שעשו לכבודו בקיבוץ גשור ברמת הגולן.

השכול המשיך להיות חלק מהשרות הצבאי. בחודש מאי 2018 סיימתי שירות מילואים בגזרת ג'נין, יומיים אחרי שסיימנו, נרצחו שני חיילים על ידי פלסטיני טרוריסט שדרס אותם עם רכבו. סרן זיו דאוס, בן 21 מאזור, וסמל נתנאל קהלני, בן 20 מאליקים - הם החיילים שנרצחו. הלכתי לנחם את משפחתו של זיו, אמרתי לאביו שהבן שלו עשה את הכל לפי הפקודות, מאחר ולאחר הפיגוע הופרחו שמועות באוויר לפיהן החיילים פחדו להשיב בירי, אמרתי לאביו שזהו שקר מוחלט. לא היה להם זמן להגיב.


זיו דאוס ונתנאל קהלני הי"ד.

המחשבה שזה היה יכול אני במקומו מהדהדת תמיד בראשי. קודם לכן, במשך חודש עמדתי באותו מקום שבו הוא נרצח. כל יום הייתי שם, יכולתי להידרס גם אני, המחבל ממש התאמץ לרצוח את החיילים, הוא נכנס במקום צר מאד, בין הג'יפ לפילבוקס, החיילים עמדו לפי הפקודות, היו מאחורי מחסה, אך המחבל הארור השתחל בכוח ובמהירות ודרס אותם למוות. 

הלב כואב ושבור, אין נחמה על דברים כאלה, תמיד יישאר בראש שזה יכולתי להיות אני, נזכור את הנופלים ואת גבורתם ואת מסירות נפשם, שבזמן שאנחנו מטיילים ומסתובבים בארץ, יש אנשים שמסכנים את חייהם כדי שאנחנו נוכל לישון בלילה בבטחה. יהי זכרם ברוך.

צוק איתן שלושת הנערים שובו אחים עזה יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד