י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החלטת ממשלה

מאגר ממשלתי יוקם - יסכן את הפרטיות אזרחי ישראל?

הממשלה מעוניינת להקים רשת שתאפשר למשתמשים מן הממשלה ומחוץ לממשלה לגשת למידע ממשלתי המבוסס על נתוני פרט | מטרת המיזם להנגיש מאגרי מידע ממשלתיים וציבוריים לחוקרים ובעלי עניין 

מאגר ממשלתי יוקם - יסכן את הפרטיות אזרחי ישראל?
אילוסטרציה צילום: unsplash

מאגר נתונים ממשלתי יוקם: החשב הכללי, מערך הדיגיטל הממשלתי ומשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה פרסמו את מסמכי המיון המוקדם במכרז "רקמ"ה" – מערכת מידע להנגשת נתוני עתק ממשלתיים למחקר ולפיתוח.

המיזם הוא פרי שיתוף פעולה בהובלת אגף החשב הכללי במשרד האוצר יחד עם מערך הדיגיטל הלאומי במשרד הכלכלה ומשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. מטרת המיזם להנגיש מאגרי מידע ממשלתיים וציבוריים לחוקרים ובעלי עניין לצורך קבלת החלטות וליצור תועלות חברתיות וכלכליות רחבות. 

כיום, הגישה למאגרי המידע מוגבלת ומורכבת. גישה למאגרים בתחומי הבריאות, רווחה, חינוך, תשתיות ופיננסים, עשויה לשמש כעזר למקבלי החלטות בתוך הממשלה, כמו גם חוקרים ומדעני נתונים מן האקדמיה, מן המגזר הפרטי ומגופים ציבוריים וממשלתיים אחרים, במאמץ לשפר את איכות החיים בישראל. 

הממשלה מעוניינת להקים בהדרגה רשת שתאפשר למשתמשים מן הממשלה ומחוץ לממשלה לגשת למידע ממשלתי המבוסס על נתוני פרט. זאת, באופן המשמר את התוקף המדעי של הנתונים, שומר באופן מלא על הפרטיות, וממזער את הצורך בהעברת מידע רגיש בין משרדי הממשלה.  

הממשלה קוראת לחברות המובילות במשק וליזמים בעולמות הדאטה ומדעי הנתונים להציע פתרונות להנגשת המידע ושמירת פרטיות הנתונים לצורך ביצוע המיזם פורסמו מסמכי המיון המוקדם, ולאחריו יפורסם המכרז. 

במסגרת המכרז יידרש הזוכה להקים רשת המקשרת בין מאגרי המידע העצמאיים של כל משרד ממשלתי, שתאפשר הנגשת נתוני פרט ללא פגיעה בפרטיות. 

 

פרטיות באינטרנט אבטחה מאגר נתונים ממשלתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד