י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בתקווה שלא יתגלו וריאנטים חדשים

מסתמן: בדיקות הקורונה לנוחתים בנתב"ג יבוטלו

לאחר מספר דיונים שנערכו בתקופה האחרונה, מסתמן כי משרד הבריאות החליט לבטל את בדיקות הקורונה לנוחתים בנתב"ג וההערכות הן כי המהלך ייכנס לתוקף כבר בשבועיים - שלושה הקרובים. ייתכן כי מערך הבדיקות ישוב לפעול במידה ויתגלו וריאנטים חדשים

מסתמן: בדיקות הקורונה לנוחתים בנתב"ג יבוטלו
בדיקות בנתב"ג צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

במשרד הבריאות ערכו לאחרונה מספר דיונים בהם נידונה האפשרות לבטל את בדיקות הקורונה המבוצעות לנוחתים בנתב"ג, הערב (שלישי) מסתמן כי התקבלה ההחלטה והבדיקות לנוחתים יבוטלו עוד בחודש מאי, תוך סבירות גבוהה שהמהלך ייכנס לתוקפו כבר בשבועיים - שלושה הקרובים.

אך לצד זאת, ההערכות הן כי מערך הבדיקות לא ייסגר לחלוטין, וזאת בכדי לאפשר את חידוש ביצוע הבדיקות במקרה ויתגלו וריאנטים חדשים. כמו כן, נבדקת האפשרות כי על אף שהחובה הכללית תבוטל, הרי שיבוצעו בדיקות רנדומליות בקרב הנוחתים.

כזכור, בימים האחרונים דווח כי כ25% מהתחלואה היומית בישראל בשבועיים האחרונים מגיעה כתוצאה מישראלים החוזרים מחו"ל, אשר מתגלים חיוביים ע"י בדיקות הקורונה הנערכות בנתב"ג. מערך הבדיקות אף הוכח כיעיל לאחר שבשבוע שעבר התגלו בו מספר מקרי הידבקות בווריאנטים החדשים BA4 וBA5.

לאור הוכחת היעילות של מערך הבדיקות, ישנם מומחים רבים ואף בכירים במשרד הבריאות שממשיכים ומתנגדים לביטול הבדיקות, אך לעת עתה נראה כי ההחלטה התקבלה ובקרוב ישראל תצטרף למדינות רבות בעולם שכבר הסירו את כל מגבלות הכניסה אליהם.

בדיקת קורונה נתב"ג נמל התעופה בן גוריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד