כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

88 שנה חלפו: המסע ההיסטורי של זוויעהל • גלריה

88 שנה חלפו מאז עזב רבי שלמה מזוועיהל זצ"ל את אוקראינה • ממשיך דרכו האדמו"ר קיים מסע רווי חוויות רוחניות לארץ אבותיו, לקראת נישואי בתו • תיעוד

88 שנה חלפו: המסע ההיסטורי של זוויעהל • גלריה

היסטוריה בזוויעהל: 88 שנים לאחר שעזב הרה"ק רבי שלמה מזוועהיל זיע"א את העיר זוויעהל במרכז מחוז וואהלין שבאוקראינה, חזר השבוע ממשיך השושלת האדמו"ר מזוועהיל לקברי אבותיו הקדושים בעיר.

לקראת נישואי בתו של האדמו"ר בב' אלול הבעל"ט עם נכד האדמו"ר מויז'ניץ, נסע האדמו"ר עם מנין מצומצם מחסידיו לתפילה על קברי האבות וראשי השושלת באוקראינה.

ביום חמישי לפנות ערב יצא האדמו"ר עם הפמליה משדה התעופה לעיר קייב. משדה התעופה נכנס לעיר לתפילת ערבית, ולאחר מכן סייר עם ראשי הקהילה במוסדות החינוך בעיר.

לאחר מכן המשיכה הפמליה לעיר ברדיטשוב, שם לנו את הלילה והתפללו תפילת שחרית בקמפוס בקרית קדושת לוי. לאחר מכן, נסעו לציונו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב זיע"א שם אמרו פרקי תהילים. לאחר מכן נשא האדמו"ר דברים והביע תחינתו שרבי לוי יצחק מברדיטשוב יעתיר בעד כלל ישראל ו"בפרט על אחינו התועים שילמדם ה' בינה ויחזרו בתשובה שלימה, ויסירו את הגזירות הקשות שגוזרים על עולם התורה והישיבות, ושנזכה כבר לישועה הגדולה של ביאת המשיח".

לאחר מכן המשיכו לעבר העיר ויניצא, שם ביקר האדמו"ר במוסדות החינוך של שליח חב"ד ר' שאול הורביץ. במקום נערכה סעודה, בה השתתפו קהל רב מבני העיר שבאו לשמוע דברי חיזוק מפי האדמו"ר, שאמר להם: "מה שאתם עושים במסירות נפש, מעורר זכויות גדולות על עם ישראל".

לאחר מכן קבע האדמו"ר מזוזה באגף חדש במוסדות בויניצא. והמשיך למז'יבוז', לציוניהם של הבעש"ט ותלמידיו. שם שפכו ליבם כמים בתפילת רבים, שיתקבלו התפילות לפני אדון כל ויעורר רחמים בזכות הצדיקים הטמונים.

האדמו"ר עורר בדבריו, ש"צריך להתפלל ולבקש שנוכל להמשיך לילך בדרך הצדיקים זיע"א דרך החסידות", וכן הזכיר ממאמרי הצדיקים המובאים בשמם. לאחר מכן הלכו לבית הכנסת המשוחזר של הבעש"ט, שם אמרו שיר השירים בהשתפכות הנפש, ובהמשך אף ערך שם האדמו"ר שולחן 'לחיים', בו שוררו החסידים מניגוני שבת קודש.

הפמליה ביקרה גם בעיר יאמפלא שם טמונים ראש השושלת המגיד מזלאטשוב ובנו רבי יוסף מיאמפלא זיע"א. שם גם שבתו בשבת. התפילות והסעודות התקיימו בבית הכנסת האורחים שבנה הנגיד הרב משה לאנדא.

לאחר שביקרו בעיירה שפיטובקא, שם נטמן רבי פנחס מקוריץ זי"ע, באניפולי שם נטמנו המגיד ממעזריטש ורבי זושא זי"ע ועוד, וב'לודמיר' שם נטמן רבי שלמה מקרלין זי"ע, הגיעה הפמליה לעיירה זוועיהל השוכנת במרכז וואהלין. כאן הגיע המסע לשיאו.

שרידי היהודים שנשארו להתגורר בעיר המתינו יחד עם השליח ר' שלמה וילהלם בביהמ"ד היחיד שפועל בעיר - השוכן בדירה. האדמו"ר חילק 'לחיים' לכל הקהל. במשאו, חיזק את שארית הפליטה, ש"יראו להמשיך ביתר שאת וביתר עוז לחזק את המקום שיסדו אבותיו במסירות נפשם, ולהשתדל להגיע כמה שיותר לביהמ"ד, ולהתחזק בשמירת היהדות מה שיכולים ביותר שכל דבר חשוב מאוד אצל הקב"ה".

האדמו"ר שיבח את השליח הרב מז'יטומיר הרב וילהלם, שהשקיע למעלה מכוחותיו להפיץ את אור היהדות גם בעיר זוועהיל. משם נפנה האדמו"ר ופקד את הציונים בבית העלמין, בהם ציון רבי משה מזוויעהל, רבי מרדכי ורבי יחיאל מיכל זי"ע, אדמו"רי השושלת, והעתיר במקום לישועת הכלל והפרט. כאן תם לו המסע המיוחד שהותיר חותם עמוק בלבבות המשתתפים.

























































זוויעהל מסע גלריה קברים חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד