י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"גבלס היה גאה בכם"

חברי קואליציית בנט ושקד בטקס הפלסטיני; אזרחים כואבים הפגינו בחוץ

טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני: שורה של ח"כים מהשמאל הקיצוני, חברי ממשלת בנט-לפיד, השתתפו בטקס. בחוץ הפגינו פעילי ימין. ח"כים ואנשי תקשורת גינו את מארגני ומשתתפי האירוע

חברי קואליציית בנט ושקד בטקס הפלסטיני; אזרחים כואבים הפגינו בחוץ
הפגנה נגד הטקס צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מהומה נוצרה הערב (שלישי) כאשר פעילי ימין הגיעו להפגין נגד משתתפי טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, שנערך זו השנה ה-17 ברציפות, ביוזמת גורמי שמאל קיצונים. "גבלס היה גאה בכם", קראו פעילי הימין למשתתפי הטקס.

בטקס השנוי במחלוקת, בהשתתפות משפחות שכולות ישראליות ומשפחות של הרוגים פלסטינים, הגיעו להשתתף גם חברי כנסת מהמשאל הקיצוני, ביניהם: מוסי רז, מיכל רוזין, גבי לסקי מ'מרצ'. איבתיסאם מרעאנה מ'העבודה' לצד עופר כסיף מהרשימה המשותפת, וכך גם אשת השמאל הקיצוני והח"כית לשעבר זהבה גלאון.

כמדי שנה, עצם קיום הטקס עורר לא מעט סערה ותגובות ברשתות החברתיות מפוליטיקאים, אנשי תקשורת ופעילים חברתיים. ח"כ איתמר בן גביר כתב: "טקס האזכרות של מוסי רז ואיבתיסאם מרעאנה שחולמת להשמיד את זיכרון יעקב, זה טקס זיכרון לזכר מחבלים שניסו לרצוח חיילים. הבעיה שבית המשפט העליון מאפשר לאנשים כמו רז ויאיר גולן שמשווה את החיילים לנאצים להתמודד בבחירות לכנסת ויורק בפרצוף של המשפחות השכולות".

גם אנשי תקשורת תקפו את מארגני הטקס. מגיש הטלוויזיה, חיים אתגר, כתב: "נניח ויש ישראלים שרוצים לקיים יום זיכרון לפלשתינים. זכותם. אני לא מתחבר ולא מבין, אבל זו זכותם. אבל מה שאני פשוט לא מבין הוא מדוע דחוף לעשות את יום הזיכרון הפלסטיני דווקא בערב היחיד בשנה שמוקדש לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה? אי אפשר ערב אחד בשנה לכבד את הנופלים, החללים והמשפחות השכולות? למה להקטין ולצמצם את השכול והאובדן שלנו ולהצמיד אותו למשהו אחר, ללאום אחר? עוד יותר מאכזב שחברת כנסת ממפלגת העבודה, מפלגת שאמורה להיות ציונית והיא חלק מהממשלה, בוחרת לפעול כך ביום החשוב הזה".

חנוך דאום, עיתונאי וקומיקאי ישראל, סיפר כי סירב להזמנה של מארגני הטקס. הוא פרסם בחשבון הפייסבוק שלו צילום מסך מההזמנה שקיבל. "השנה יתקיים טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני המשותף של לוחמים לשלום ברובו באינטרנט, ויש לנו מספר מוגבל של עיתונאים שיכולים להגיע באופן פיזי לטקס. אם תרצה לחוות את הטקס הזה באמת, בהשתתפות משפחות שכולות משני הצדדים. לראות מה גורם להן להגיע לטקס הזה שהיה מאוד שנוי במחלוקת. נשמח מאוד אם תגיע", נכתב במסרון.

העיתונאי השיב במסרון חריף: "אני לא ממש מקבל את המושג משפחות שכולות משני הצדדים אם יש שם משפחות מחבלים, וגם אם אין - אני חושב שלקיים את היום הזה דווקא בתאריך של יום הזיכרון לחיילים זה אצבע בעין של החברה הישראלית".

בפוסט הוסיף דאום: "עצוב בעיני שצריך בכלל להסביר את זה: אם לוחם צה"ל נהרג בקרב עם מחבלים שהיו בדרך לפיגוע, משפחתו היא משפחה שכולה, אבל המשפחה של המחבלים היא משפחה של מחבלים".

 

יום הזיכרון הסכסוך הישראלי פלסטיני ממשלת בנט לפיד מוסי רז אבתיסאם מראענה גבי לסקי מיכל רוזין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד