ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פינת ה'סטנד אפ': עמוד הפייסבוק של יאיר לפיד

קבוצת פייסבוק חדשה קוראת להפיל את עמוד הפייסבוק של לפיד • לא חבל? עם כל כך הרבה פאשלות בתקופת קיומו, הפך הדף לפינת הומור ייחודית • לקט משעשע

פינת ה'סטנד אפ': עמוד הפייסבוק של יאיר לפיד

יאיר לפיד הוא אולי הפוליטיקאי הכי פעיל בפייסבוק, ובעמוד הרשמי שלו יש למעלה מ-217 אלף לייקים. אולם, אנחנו מוכנים להמר על כך שלא מעט מהלייקים שניתנו לו על ידי גולשים נעשו על מנת להיחשף לפליטות הפה, השגיאות והפדיחות שהוא עושה ברשת החברתית, ויש המון כאלה.

אז החלטנו לשתף אתכם במקבץ חלקי בלבד של הפדיחות התקשורתיות של שר האוצר, שמשום מה עדיין מתעקש להגיב למרבית מבקריו מבלי לחשוב פעמיים על המשמעות שנגזרת מדבריו, למחוק תגובות שמעמידות אותו באור לא מחמיא (גם אם מדוייק), ולפרסם סטטוסים מבלי לעשות חיפוש פשוט בגוגל לפני כן.


קופרניקוס? מי זה בכלל קופרניקוס?

אחת מהפדיחות הראשונות של יאיר לפיד בפייסבוק, שהדגימה כי הוא לא נוטה לבדוק את עצמו לפני שהוא מנסה להוכיח כי יש לו ידע כללי נרחב, נגעה לקופרניקוס. לפיד התייחס לקופרניקוס כפילוסוף יווני משום מה, ולא כאסטרונום ממוצא פולני, עד שאחת מהגולשות מיהרה להעמיד אותו על טעותו:



לאחר הפדיחה הזו, הפובליציסט ב. מיכאל התראיין בתוכנית "תיק תקשורת" וסיפק לנו הצצה משעשעת להשכלתו הכללית של לפיד:



שר אוצר שהוא לא כלכלן? מי שמע על זה?

בטורו השבועי הידוע בעיתון "ידיעות אחרונות", לפיד הקפיד לכתוב על נושאים אקטואליים, והצביע על לא מעט תחלואות (לשיטתו) בפוליטיקה הישראלית. אחת מהן היא שבישראל, בהשוואה לנעשה בארה"ב, שרי האוצר אינם כלכלנים ולמעשה לא מבינים יותר מדי בנושאים כלכליים. ובכן, היום הוא שר האוצר, כידוע לכל, שגם לא מחזיק בתעודת בגרות:

זו השיטה, טמבל / מתוך: יאיר, כנראה שכן צריך להוציא תעודת בגרות



הוא אפילו הסביר מדוע הוא לא צריך להיות שר האוצר:



והנה עוד כמה ציטוטים שלו בנושא:



טוב, ביי

אומת האינטרנט לא יכלה לבקש פליטת פה יותר מוצלחת מזו - במסגרת דיון שנערך בעמוד של לפיד בפייסבוק, שר האוצר התנצח עם גולשים וכשנמאס לו הוא סיים במשפט האולטימטיבי: "טוב, ביי":



פליטת הפה הזו כמובן הולידה את אחד ה-Memes המצחיקים בפייסבוק:



"טוב, ביי" / מתוך: יאיר הכי ישראלי



וואו! חסכת לנו 4 שקלים בחודש!

פליטת הפה האחרונה של לפיד התרחשה השבוע. שר האוצר פרסם סטטוס בפייסבוק, בו לקח קרדיט על תהליכים שהחלו הרבה לפני מינויו לתפקיד - ובין היתר זכה גם לביקורת מצד הגולשים:



קח פנס, קח מימיה, וצא לדרך

בדף הפייסבוק של לפיד פורסם פוסט של גולש בשם טוני, שהתפלא על התמיכה של לפיד ומפלגתו ביוזמת המאגר הביומטרי, לאחר שבעבר מפלגתו התנגדה לחוק. לפיד ניסה להעמיד את הגולש על טעותו ואף אתגר אותו למצוא מקום אחד שבו כתוב שהוא אי פעם התנגד להקמתו של מאגר ביומטרי. זו כמובן הייתה להרמה להנחתה, שכן לפני הבחירות הצהירה המפלגה בסקר של איגוד האינטרנט הישראלי כי היא מתנגדת להקמת המאגר הביומטרי:



עשירון עליון, עשירון תחתון, מה זה חשוב?

את פרשת "ריקי כהן מחדרה" לפיד היה שמח להדחיק. בניסיון להראות חשיבה מחוץ לקופסה, לפיד התפאר בכך שהוא שם במרכז את מעמד הביניים, בדמותה של מורה בת 37. ביקורות הגולשים לא איחרו לבוא, ולפיד נאלץ להסביר להם מהו מעמד הביניים. ובכן, לא בטוח שהוא יודע מה זה באמת, ובטוח שהוא לא עשה חיפוש מהיר בגוגל לפני כן:



ובאותו נושא, ב"לאטמה" הפיקו סרטון וידיאו שמספק הצצה נדירה לישיבות שמנהל יאיר לפיד עם נערי האוצר:



אני בעד מיסוי אלכוהול, בעצם אני נגד, בעצם זה שטייניץ

בחודש יוני נודע לציבור על העלאת מיסים חדשה, הפעם על האלכוהול. לפיד בירך תחילה על המיסוי החדש אך עד מהרה, לאחר שראה את גלי המחאה שהציתה הצעת מיסוי זו, שינה לפיד את דעתו והחל לטעון כי מדובר בכלל בחוק עליו החליט יובל שטייניץ, קודמו בתפקיד.



ומי זוכר בכלל שלפני הבחירות, לפיד היה נגד שיטת העלאת המסים?





ועוד שגיאות לא מאוד דרמטיות, אבל די מביכות

דון קישוט דה לה שמעטה

יאיר לפיד מבכה את מותו של אמנון דנקנר, ועל הדרך מגלה בורות בעלילות דון קישוט. אז על מי רכב דון קישוט - על דולציניאה אהובתו או על רוסיננטה הסוס?

יאיר לפיד משכתב את דון קישוט / מתוך: העין השביעית



תעזוב, לא נורא

גולש שניסה להסביר ללפיד כי הוא מאוכזב מהזיגזג המתמשך בעמדותיו ולכן הוא מתפטר מחברותו במפלגת "יש עתיד", זכה לתשובה המיותרת הזו:



תרגום עילג

באמצע חודש מאי התראיין לפיד לג'ודי רודורן, כתבת בעיתון האמריקאי הנחשב הניו יורק טיימס. הוא ניסה להבהיר שישראל צריכה לפעול בעניין הפלסטיני, אבל הניסוח שלו באנגלית יצא קצת עילג. הוא צוטט בעיתון אומר את המשפט - “I am saying what we need to do is something":



איך מתרגמים מטריקס במורפיקס?

לפיד קיבל שאלה מפתיעה ומתוחכמת מגולש, שתהה האם יאיר לפיד מתחרט על כניסתו לפוליטיקה בעקבות גלי המחאה נגדו. אולם, הגולש ניסח אותה בסגנון הדיאלוג המפורסם של מורפיוס וניאו מהסרט מטריקס. לפיד ניסה להתחכם ולענות לו ברוח הסרט, אך במקום מר מורפיוס הוא רשם מר מורפיקס (כלי מקוון לתרגום):



תאמין לי, אי אפשר לסמוך עליי

בחודשים האחרונים קיבל לפיד תלונות רבות לגבי ההתנהלות שלו מאז הבחירות. הטענה המרכזית של המתלוננים היא שהוא לא קיים את רוב ההבטחות שהבטיח למצביעיו לפני הבחירות, ולכן הם לא מאמינים לו יותר. לפוסט הזה של אסי הררי, בחר לפיד להגיב בתגובה קצת שטחית ומרגיזה. כל מה שהוא בחר להגיד היה - "תאמין אסי, תאמין, כל מילה אמת". מתשובה זו אפשר בטעות לחשוב שיאיר לפיד באמת מאמין שאין טעם לסמוך עליו יותר:



אמור לי מי הם שכניך

בישיבת הסיעה של מפלגת "יש עתיד" ביום מינויו של יעקב פרנקל לנגיד בנק ישראל, התבדח לפיד על המחאה נגדו בכך שאמר שהמפגינים נגדו יכולים להפגין עכשיו גם נגד הנגיד החדש שכן הוא ולפיד שכנים. ללפיד זה אולי נשמע מצחיק, אבל לציבור זה הראה את הניתוק שקיים בין שר האוצר לבין מעמד הביניים והשכבות החלשות, וזה רק הגביר את האנטגוניזם כלפיו:



ואחרי כל זה, אפשר להבין היטב את מי שפתח קבוצה ששואפת לסגור ליאיר לפיד את עמוד הפייסבוק. האמצעי? לדווח על העמוד כהונאה, בשל כך שהוא פועל בדיוק הפוך מכל מה שהבטיח לציבור לפני הבחירות. בהצלחה עם זה.
יאיר לפיד פייסבוק פאשלות עמוד קבוצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד