ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"ידעתי שזה נגמר"

ההורים השכולים יקימו מקווה לזכר בתם שנרצחה בפיגוע דריסה

חמש שנים לאחר שנרצחה סגן שיר חג'ג' הי"ד בפיגוע דריסה, יוצאת המשפחה לפרויקט הנצחה גדול לעילוי נשמתה באמצעות הקמת מקווה טהרה | מירב, אמה של שיר, מספרת על החוסר היומיומי שמתעצם לקראת יום הזיכרון: "יש בור מאוד ענק"

ההורים השכולים יקימו מקווה לזכר בתם שנרצחה בפיגוע דריסה
מקווה צילום: אוהלי צדיקים ואומן אקספרס

הוריה של שיר חג'אג' הי"ד, שנרצחה לפני חמש שנים בפיגוע דריסה בשכונת ארמון הנציב, יוצאים השבוע, שבוע הזיכרון לחללי מערכות ישראל, בפרויקט ענק לזכרה של שיר באמצעות הקמת מקווה נשים מפואר במרכז הארץ. כך מדווח מתי טוכפלד ב'ישראל היום'. עבור הוריה של שיר זהו יום הזיכרון החמישי של מחשבות זיכרונות ואבל, והכאב עודנו מכה בעוצמה.

"בשבוע של יום הזיכרון, חווים נפילה מאוד גדולה. כל הזיכרונות וכל החוויות, הכל עולה וצף. האמת שבמחשבה הראשונה זה מה שהכי מתחשק לעשות. ליפול למטה. לשקוע. צריך ממש להילחם ברצון הזה כל השנה ולהישאר עם הראש למעלה. אני מאוד משתדלת לעשות הכל כדי לא לצנוח. לוקח כמה ימים להתאושש אחרי יום הזיכרון ולחזור לשגרה", מספרת מירב ל'ישראל היום'.

בתה שיר נרצחה באמצעות משאית שבה נהג מחבל פלסטיני ב-8 בינואר 2017 בטיילת ארמון הנציב שבמזרח ירושלים. ארבעה חיילי צה"ל נרצחו בפיגוע ו-13 נפצעו, בהם שלושה באורח קשה. המחבל נורה ונהרג.

מירב סיפרה: "הקושי בחוסר של שיר וההפסד של הילדה המדהימה הזאת הוא יומיומי. היא אצלי בלב 24/7. כל דבר שקורה אני חושבת מה היא הייתה עושה. יש בור מאוד ענק וחוסר מאוד ענק כל יום. נאחזים בבנות שנשארו. יש לי הרבה נחת מהן. אני בטוחה שהן גם נאחזות בנו באותה מידה".

עוד מספרת האם השכולה על הרגעים הקשים של חוסר הוודאות: "בסביבות 13:15 (ביום הפיגוע) הרצל אומר שהוא שומע מלא סירנות בירושלים. משהו גדול. הדלקתי טלוויזיה. מדובר היה בפיגוע דריסה בארמון הנציב. בהתחלה אמרו שמי שנפגע היא קבוצת מטיילים. אח"כ אמרו שמדובר בחיילים. איך שאמרו שאלה חיילים התחיל ליפול לי הלב. אחרי זה אמרו שאלה קצינים. בשלב הזה כבר הבנו שזה קשור ליחידה של שיר".

"הרצל יושב על האינטרקום וצופה בכל מי שנכנס לבניין. מי זה, לאן פניו. ואני יושבת וקוראת תהילים. זה היה יום צום, עשרה בטבת. אני אומרת אין מצב זה לא אנחנו זה לא הילדה שלנו. והרצל אומר לי תשמעי יש שם 350 חיילים מה הסיכוי שזה שיר? מה הסיכוי? כל ידיעה בטלוויזיה מקפיצה אותנו, ואנחנו מתקשרים לכל מי שרק אפשר".

היא מספרת על הרגע הנורא: "הרצל מסתכל כל הזמן, ופתאום הוא צועק לי: הנה הם באים הם באים. אחי לא רצה לתת להם להיכנס. אבל הם דחפו בעדינות את הדלת ועמדו מולנו. וזהו. ידענו שזה נגמר".

חמש שנים חיכתה המשפחה לפרויקט ההנצחה הגדול לעילוי נשמתה של שיר. מקווה טהרה יפהפה במרכז הארץ. "שיר הייתה ילדה טהורה, ולכן מקווה שכל כולו טהרה מתאים לה וראוי להיות מונצח על שמה. זה יהיה המקווה הכי יפה שאפשר", אומרת מירב.

מירב מקווה כי תושבי ישראל יפתחו את הלב ויסייעו להם להרים את הפרויקט שעלות מוערכת בכ-2 מיליון שקלים. "זה מקווה לזכרה של שיר", היא אומרת, "אבל הוא שייך לכל עם ישראל. ולכל אחד יכולה להיות הזכות להיות חלק בפרויקט המדהים הזה".

פיגוע דריסה מקווה טהרה מקווה נשים הרצל חג'אג' שיר חג'אג'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד