כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גינוי בלתי צפוי

רבה הראשי של רוסיה: "יהיה נחמד אם לברוב יתנצל"

הרב הראשי בערל לזר, מתח ביקורת על התבטאויותיו של שר החוץ של ארצו, שאמר כי האנטישמים הגרועים ביותר הם יהודים וכי לאדולף היטלר יש מוצא יהודי. הוא כינה אותם "מזעזעים" ואמר שהוא רוצה שלברוב יתנצל

רבה הראשי של רוסיה: "יהיה נחמד אם לברוב יתנצל"
חגיגת 'סיום הרמב"ם' העולמית צילום: וועד סיום הרמב"ם העולמי

באורח נדיר ביקר רבה הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, את דבריו של שר החוץ סרגיי לברוב בראשית השבוע וכינה אותם "מזעזעים". הרב אמר שהוא רוצה שלברוב יתנצל.

דברי הרב לאזאר הם יוצאי דופן ברוסיה, שם אנשי דת אחרים תמכו במלחמה באוקראינה וכי התנגדות למלחמה היא ברובה בלתי חוקית. הרב לאזאר נתפס כבעל קשרים הדוקים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אך למרות זאת הרב והארגון שבראשו הוא עומד, הפדרציה של הקהילות היהודיות ברוסיה המזוהים עם חב"ד, הביעו מורת רוח מהמלחמה תוך הימנעות מביקורת ישירה על משטר פוטין.

"אני לא רואה את עצמי מתאים לתת עצה לראש הדיפלומטיה הרוסית - אבל יהיה נחמד אם הוא יתנצל בפני היהודים ופשוט יודה שטעה", כתב הרב לאזאר בתגובה לסוכנות הידיעות היהודית JTA. הדברים עוררו זרם של גינויים מצד קבוצות יהודיות ובכירים ישראלים, בהם ראש הממשלה נפתלי בנט, שכינה אותם "שקרים". שר החוץ יאיר לפיד כינה את דבריו של לברוב "גם בלתי נסלחים ושערורייתיים וגם טעות היסטורית איומה".

אבל ככל שהמלחמה נמשכת, הנייטרליות הזו עלולה להישחק: ישראל שולחת יותר נשק הגנתי וסיוע לאוקראינה, ורוסיה, המבודדת בינלאומית, מתקשרת יותר ויותר עם איראן, אויבת ישראל. הערותיו של לברוב ליבו את הלהבות.

סרגיי לברוב אדולף היטלר בערל לאזאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד