כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הפיכה במצרים • הנשיא מוחמד מורסי הודח; צהלה ברחובות • שידור חי

מהפכה צבאית במצרים • שר ההגנה של מצרים, הודיע על הדחת הנשיא מוחמד מורסי ועל הליכה לבחירות חדשות • "לא יכולנו להתעלם מקריאתו של העם", אמר • מחליפו: נשיא בית הדין החוקתי במצרים, הדי מנצור • ההודעה התקבלה בצהלות וזיקוקים בכיכר תחריר בקהיר • צפו בשידור חי

ככר תחריר. צילומסך
ככר תחריר. צילומסך



סוף עידן: נשיא מצריים מוחמד מורסי הודח.

שר ההגנה של מצרים, מפקד הכוחות המזוינים עבד אל-פתאח א-סיסי, הודיע הלילה (ד') בטלוויזיה הממלכתית של מצרים על הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי ועל הליכה לבחירות חדשות: "הכוחות המזוינים הרגישו שהעם קורא להם להמשיך את המהפכה שבה התחילו. לא יכולנו להתעלם מקריאתו של העם".

כמחליפו ישמש נשיא בית הדין החוקתי במצרים, הדי מנצור. הנשיא היוצא הועבר על-ידי כוחות הביטחון למטה המשמר הרפובליקני. הודעת א-סיסי התקבלה בצהלות וזיקוקים בכיכר תחריר בקהיר.

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי היא "מודאגת מאוד" לגבי המצב במצרים. "הנשיא מוחמד מורסי חייב לעשות עוד כדי להיענות לדרישות העם המצרי", נאמר בהודעת מחלקת המדינה.
עוד נמסר כי "כל הצדדים צריכים לנקוט פעולות שינמיכו את רמת האלימות במדינה".

כלי רכב משוריינים ונגמ"שים שנפרשו בעיר, באזור ככר תחריר וכן באזור בו נערכת עצרת התמיכה העיקרית במורסי, הכיכר שמול מסגד אל עדוויה בקהיר.

הצבא המצרי מקיף את בניין הטלוויזיה בקהיר, לאחר שהשתלט עליו עם כלי רכב משוריינים - כך דיווחה רשת 'אל ערבייה'. דיווחים נוספים מספרים על כך שהצבא הורה לחלק גדול מהעובדים לעזוב את המקום. ככל הנראה קצינים נמצאים בחדר החדשות ומפקחים על התכנים המשודרים.

יועצו של הנשיא מורסי לשיתוף פעולה בינלאומי, עיסאם חדד, כתב הערב בעמוד הפייסבוק שלו: "אלה עלולים להיות הדברים האחרונים שאני כותב בעמוד זה. בשם מצרים והדיוק ההיסטורי, בואו נקרא למה שקורא עכשיו בשמו: הפיכה צבאית". לדבריו, "אין הפיכה צבאית ללא שפיכות דמים".

שידור חי מערוץ מצרי



מאות אלפים ברחובות

יאסר חדארה, יועץ התקשורת של מורסי, אמר הערב כי נשיא מצרים עבד במהלך היום כרגיל בארמונו שבפרברי קהיר. לדבריו, לא ברור אם הנשיא יוכל לשוב מאוחר יותר לארמון בו לן בלילה האחרון. הוא סיפר גם כי מורסי לא היה בקשר עם מפקדי הצבא ביממה החולפת. מורסי עצמו כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי נשיאות מצרים "מחדשת את ההדגשה שהיא נכונה להיענות לקריאות של כל הכוחות לפיוס לאומי כולל".

מוחמד אל-ברדעי, ממנהיגי האופוזיציה במצרים, נפגש היום עם מפקד הצבא על מנת לדון במפת דרכים מדינית. על הפגישה דיווח דובר 'חזית ההצלה הלאומית', הגוף אותו מנהיג אל-בראדעי. על פי חזית ההצלה הלאומית במצרים יופקד בידי אל-ברדעי ניהול המשא ומתן עם הפלגים והרכבת המועצה שתיקח לידיה את השלטון בצורה זמנית. נציגים מטעמו של הנשיא מוחמד מורסי או מטעם מפלגת האחים המוסלמים לא הגיעו לפגישות עם הצבא.

23 בני אדם נהרגו אתמול בקהיר, במאבקים בין תומכיו ומתנגדיו של הנשיא. רבים נהרגו כתוצאה מירי של מפגינים בעד מורסי אשר התאספו מחוץ לאוניברסיטת קהיר בגיזה.
צבא מצרים קהיר מהפכה ברדעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד