כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מכורים לאלימות? בתי ספר אלימים יתוקצבו כרגיל

הצעת חוק של ח"כ מאיר פרוש הציעה לתקצב בתי ספר אלימים באופן מדורג, עד להפחתת האלימות - או להיעלמות התקציב • הכנסת דחתה את ההצעה

אילוסטרציה
אילוסטרציה

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק חינוך ממלכתי שהגיש ח"כ מאיר פרוש.

ההצעה שנדחתה קובעת כי שר החינוך יקבע בתקנות תכנית להקטנת האלימות של תלמידי מוסדות חינוך. כמו כן, הוצע כי שר החינוך יפחית מהתקציב המועבר למוסד החינוך בהתאם למדרג של מקרי האלימות של תלמידי מוסד החינוך בשנה החולפת. התקצוב שהופחת יוחזר רק לאחר שנה בה דווחו פחות משלושה מקרי אלימות. הכספים שיופחתו מבתי הספר יועברו לקרן למיגור אלימות.

בדברי ההסבר נכתב כי "בשנים האחרונות אנו עדים לירידה בגילם של המעורבים באירועי אלימות קשים ובמקביל לעליה בחומרתם של האירועים האלימים. מוסדות החינוך רוויי אירועי אלימות המאיימים על ביטחונם של תלמידים ומורים כאחד וכתוצאה מכך משבשים את התהליך החינוכי בהם. במערכת החינוך, המודעת לבעיות האלימות והפשיעה הקשות, מתקשים לטפל בהן בצורה אפקטיבית ולמצוא פתרונות יצירתיים למניעת אותם אירועים.

המדרג לקיצוץ בתקציב, פורט בדברי ההסבר: שלושה מקרי אלימות קשים, אותם הגדיר השר, באישור ועדת החינוך, כמו אלה הקשורים לסמים, אלכוהול, סכינאות, אלימות קיצונית ועוד. במהלך שנת לימודים – יקוזזו 5% מהתקציב הכללי של בית הספר. במקרה של שישה מקרי אלימות במהלך השנה – יקוזזו 5% נוספים מהתקציב הכללי של בית הספר. במקרה של שנים עשר מקרי אלימות במהלך השנה – בית הספר לא יתוקצב כלל. התקצוב שהופחת מבית הספר, יוחזר רק לאחר שנה בה הוכח שהאלימות על ידי תלמידי בית הספר נעלמה."

17 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה טרומית ו-56 התנגדו לה.
בית ספר אלימות הצעת חוק מאיר פרוש כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד